مدودف از پیوستن بخش‌هایی از گرجستان به روسیه خبر داد

    کد خبر :1016804
مدودف گرجستان روسیه

رییس جمهور سابق روسیه از احتمال پیوستن بخش‌هایی از خاک کشور گرجستان به قلمروی مسکو خبر داده است.

به نقل از الجزیره، دیمیتری مدودف معاون دبیر شورای امنیت روسیه هشدار داده است که مسکو ممکن است مناطق جدا شده از گرجستان یعنی اوستیای جنوبی و آبخازیا را ضمیمه کند.

مدودف که از زمان آغاز تهاجم همه جانبه نیروهای روسیه به اوکراین در سال گذشته خود را به عنوان یکی از جنگ طلب ترین صداهای سیاسی در مسکو معرفی کرده است، در مقاله ای در روزنامه که روز چهارشنبه منتشر شد، غرب را متهم کرد که با بحث درباره عضویت احتمالی گرجستان در پیمان نظامی ناتو به دنبال ایجاد تنش است.

مدودف در مقاله‌ای در روزنامه آرگومنتی فاکتی نوشت: ایده پیوستن به روسیه هنوز در آبخازیا و اوستیای جنوبی رایج است. گر دلایل خوبی برای آن وجود داشته باشد، احتمالاً می‌توان آن را اجرا کرد.

در حالی که روابط روسیه با گرجستان از زمان جنگ کوتاه اما خونین تفلیس و مسکو در سال 2008 بر سر مناطق جداشده آبخازیا و اوستیای جنوبی بهبود یافته است، مدودف گفت که اگر نگرانی‌ها در مورد پذیرش احتمالی ناتو به واقعیت نزدیک شود، مسکو از اقدام دریغ نخواهد کرد.

مقامات گرجستان بارها گفته اند که متعهد به پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو به رهبری ایالات متحده هستند و آن را راهی برای حفظ تمامیت ارضی کشورشان می دانند.

گرجستان پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991، کنترل مناطق آبخازیا و اوستیای جنوبی را از دست داد. مسکو در سال 2008 استقلال این دو منطقه را به رسمیت شناخت و در حمله‌ای کوتاه اما برق آسا قسمت‌هایی از خاک گرجستان را اشغال کرد.

 شفقنا 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید