کنگره آمریکا: ترامپ اظهارنامه مالیاتی‌اش را تسلیم کند

    کد خبر :514708
کنگره آمریکا

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گزارش داد شماری از دموکرات ها در کنگره آمریکا تلاش برای وادار کردن دونالد ترامپ به ارائه اظهار نامه مالیاتی مرتبط با دارایی های شخصی اش را آغاز کردند.

دموکرات ها می گویند این اقدام سبب ایجاد فرصت های بیشتری برای آنها به منظور انجام تحقیقات در ارتباط با هر گونه تخلفی درباره پیشینه مالی ترامپ می شود. تاکنون او از ارائه اظهار نامه مالیاتی خودداری کرده است.
مجری برنامه سپس با شهاب رتانسی خبرنگار الجزیره انگلیسی در واشنگتن دی سی گفتگو کرد و گفت کنگره و دموکرات ها در تلاش برای انتشار گزارش رابرت مولر هستند و این درحالی است که نیویورک تایمز گزارش داد مأموران تحقیق در تیم مولر مطمئن نیستند که تفسیری درست از آنچه که در گزارش آمده, ارائه شده باشد.
شهاب رتانسی در پاسخ گفت با اوضاع مبهمی مواجه هستیم. در گزارش نیویورک تایمز آمده است که برخی از مأموران تحقیق در تیم مولر خشمگین و ناراضی هستند. آنها می گویند در گزارش دادستان کل تفسیری درست از یافته های موجود در گزارش ارائه نکرده است و این که این یافته ها فراتر از آنچه که دادستان کل اعلام کرده برای دونالد ترامپ دردسر ساز هستند. مشکلی که وجود دارد این است که رابرت مولر یک تیم بزرگ در اختیار دارد که شامل نوزده وکیل و همچنین شماری از اف بی آی و نهادهای دیگر در تیم او حضور دارند. اما روایت هایی که اخیرا در رسانه های آمریکایی مشاهده می شود با گزارش های دو سال پیش که آنها می گفتند رابرت مولر می تواند یافته های قاطع را در ارتباط با تبانی تیم ترامپ با روسیه پیدا کند تفاوت دارد.
مجری برنامه سپس گفت شماری از اعضای کنگره در تلاش برای دست یافتن به اظهار نامه مالیاتی ترامپ هستند. آیا اطلاعات بیشتری در این باره می توانی در اختیار ما قرار دهی؟
رتانسی در پاسخ گفت این یک موضوع مهم است و این خبری اسا که طی چند ساعت گذشته منتشد شده است. پایگاه دموکرات ها همواره در تلاش برای دست یابی به اظهارنامه مالیاتی ترامپ بوده است. دموکرات ها در انتخابات سال گذشته کنگره بر روی این موضوع کار کرده بودند و اکنون آنها می خواهند اقداماتی را انجام دهند. اما موضوع این است که آنها چگونه می خواهند این کار را انجام دهند. ممکن است آنها بخواهند از همان روشی استفاده کنند که می کوشند برای دست یابی به گزارش مولر استفاده کنند. این یک موضوع مالیاتی است. اکنون اعضای کنگره می گویند می خواهند به این اظهار نامه مالیاتی دست پیدا کنند . در گذشته زمانی که کنگره خواستار دست یابی به اظهارنامه مالیاتی می شد, نهادهای مربوطه این کار را می کردند. بحثی که اکنون بار دیگر مطرح می شود این است که آیا او در دادگاه با این روند مبارزه خواهد کرد یا خیر.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید