ترامپ حتی یک پنی هم به اوکراین نخواهد داد

    کد خبر :1056663
ترامپ اوکراین

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان که در 8 مارس با دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری آمریکا دیدار کرد، مدعی شده است که ترامپ «برنامه‌های کاملاً دقیقی» برای پایان دادن به جنگ در اوکراین دارد و «حتی یک پنی» برای مبارزه با تجاوز روسیه به اوکراین نخواهد داد.

اوربان گفت: «او دیدگاه بسیار روشنی دارد که به سختی می‌توان با آن مخالفت کرد. اول، او حتی یک پنی برای جنگ روسیه و اوکراین نخواهد داد. به همین دلیل است که جنگ پایان خواهد یافت، زیرا بدیهی است که اوکراین نمی‌تواند روی پای خودش بایستد. اگر آمریکایی‌ها همراه با اروپایی‌ها به اوکراین پول و سلاح ندهند، جنگ تمام می‌شود و اگر آمریکایی‌ها پول ندهند، اروپایی‌ها به تنهایی نمی‌توانند این جنگ را تامین کنند. آنگاه جنگ پایان خواهد یافت.»

او در ادامه گفت: «اگر اروپایی‌ها از روس‌ها می‌ترسند یا به طور کلی می‌خواهند امنیت بالایی داشته باشند، باید هزینه آن را بپردازند. یا با ساختن ارتش و تجهیزات خودشان، یا اگر از آمریکایی‌ها برای این کار استفاده کنند، باید هزینه آن را بپردازند، هزینه امنیت را.»

اوربان همچنین خاطرنشان کرد که ترامپ «اولین رئیس‌جمهور پس از مدت‌هاست که در دوره ریاست‌جمهوری خود جنگی را آغاز نکرد.»

او گفت: «بنابراین ما او را می‌شناسیم، با توجه به دوران ریاست جمهوری او می‌دانیم که او مرد صلح است. و اکنون نظرات خود را پنهان نمی‌کند. او روشن کرده است که هدفش ایجاد صلح در جنگ روسیه و اوکراین است. ما خواهان یک آتش‌بس در اسرع وقت هستیم.»

در همین حال روزنامه ایتالیایی لا استامپا در 10 مارس گزارش داد، گیدو کروستو، وزیر دفاع ایتالیا، مخالفت خود را با ایده استقرار نیروهای غربی در اوکراین ابراز کرده و گفته است که چنین اقدامی مانع تلاش‌های دیپلماتیک خواهد شد.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اخیراً گفت که حضور نظامی غرب در اوکراین در آینده را نباید منتفی دانست. ایالات متحده و چندین متحد اروپایی و همچنین ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، با اظهارات مکرون موافق نیستند.

کروستو گفت که ضدحمله اوکراین در سال 2023 به نتیجه مورد نظر نرسید و بر نیاز به ارزیابی واقع‌بینانه از وضعیت نظامی تأکید کرد.

به نقل از رویترز، کروستو گفت: «از این منظر، به نظر می‌رسد که زمان دیپلماسی قاطع، در کنار حمایت نظامی فرا رسیده است، زیرا سیگنال‌های مهمی از هر دو طرف می‌آید.»

او در مصاحبه‌ با لا استامپا گفت که اعزام نیرو به اوکراین به منزله تشدید تنش یک جانبه است که می‌تواند مانع راه حل‌های دیپلماتیک شود.

او با مخالفت با در نظر گرفتن این گزینه پس از دو سال جنگ، نیاز به بررسی جایگزین‌ها را برجسته کرد. کروستو به لا استامپا گفت: «نه به فرستادن ارتش به اوکراین. فرانسه نباید از طرف ناتو صحبت کند.»

کروستو خاطرنشان کرد که اظهاراتی که از سوی فرانسه و لهستان مبنی بر احتمال استقرار نیروهای غربی در اوکراین ارائه شده است، موضع جمعی ناتو را نشان نمی‌دهد.

به گزارش اکوایران، رادوسلاو سیکورسکی، وزیر امور خارجه لهستان در 8 مارس گفت که حضور احتمالی نیروهای ناتو در اوکراین را منتفی نمی‌داند.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. ارسلان گفت:

    ترامپ اینو اصلاً آدم حساب نمیکنه ، الان ام بخاطر تبلیغاته اینو راه داده ، هرکس بیاد وضعیت روسیه همینه ، چون برا آمریکا صرف میکنه

دیدگاهتان را بنویسید