کشف ۲ منظومه با سیاراتی مشابه زمین

    کد خبر :299325

محققان دو منظومه سیاره ای کشف کرده اند که یکی از آنها سه سیاره با اندازه مشابه زمین و دیگری شامل دو ابرزمین است.

به گزارش بازتاب به نقل از فیز، محققان دانشگاه اوویدیو در اسپانیا و انسیستو اختر فیزیک شناسی (IAC) دو منظومه سیاره ای جدید کشف کرده اند که یکی از آنها سه سیاره با اندازه مشابه زمین دارد.

اطلاعات درباره این سیاره های خارج از منظومه شمسی از ماموریت K۲ ماهواره کپلر ناسا جمع آوری شده است. این ماموریت از ۲۰۱۳ میلادی آغاز شد.

تحقیق مذکور در Monthly Notices of the Royal Astronomical Society منتشر می شود. منظومه اول در ستاره K۲-۲۳۹ قرار گرفته که یک ستاره سرخ کوتوله از نوع M۳V است. این منظومه براساس مشاهدات تلسکوپ GTC در رصد خانه Roque de los Muchachos کشف شده است. این منظومه در صورت فلکی Sextant در فاصله حدودی ۱۶۰ سال نوری خورشید است.

منظومه مذکور شامل سه سیاره صخره ای با اندازه های مشابه زمین است که مدارهای آن به ترتیب۵.۲، ۷.۸ و ۱۰.۱ روز طول می کشد. ستاره سرخ کوتوله دیگر K۲-۲۴۰ نام دارد که دو سیاره ابر زمین دور آن مدار می زنند. اندازه این سیارات دو برابر زمین است.

دمای اتمسفر این ستاره های کوتوله به ترتیب ۳۴۵۰ و ۳۸۰۰ کلوین است که تقریبا نصف دمای خورشید به حساب می آید. محققان تخمین می زنند تمام سیارات کشف شده دمایی ده ها برابر زمین دارند.فاصله کم سیارات با ستاره هایی که دورشان مدار می زنند، سبب می شود در معرض اشعه های قدرتمند فضایی باشند.

دانشمندان معتقدند مشاهدات بیشتر با تلسکوپ وب ترکیب اتمسفر این سیارات را مشخص خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید