جیمز وب و ثبت تصویر یک کهکشان قدیمی که انتظار نمی رفت

    کد خبر :977418
جیمز وب

تلسکوپ جیمز وب از زمانی که در سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد، نماهای واضح‌تری از اجرام آسمانی به جهانیان نشان داد و ویژگی‌های پنهان را فاش کر. اکنون، طبق مطالعه‌ای که توسط یک تیم بین المللی از اخترفیزیکدانان انجام شده، ممکن است درک ما از کیهان را نیز کاملاً تغییر دهد.

بازتاب-با مشاهده تصاویر گرفته شده توسط تلسکوپ در نزدیکی دب اکبر، دانشمندان شش کهکشان بالقوه را یافتند که فقط 500 تا 700 میلیون سال پس از انفجار بزرگ شکل گرفته‌اند. این که آنها می‌توانند تقریباً 13 میلیارد سال سن داشته باشند چیزی نیست که آن را عجیب و غریب می‌کند، اما این است که طبق محاسبات تیم می‌توانند به اندازه کهکشان راه شیری ستاره داشته باشند.

جیمز وب

دانشمندان توضیح دادند که آنها نباید تحت تئوری کیهان‌شناسی فعلی وجود داشته باشند، زیرا در آن زمان نباید ماده کافی برای تشکیل کهکشان‌ها به اندازه ستاره‌های ما وجود داشته باشد. چیزی که دانشمندان در این تصاویر دیدند، چند نقطه نوری مبهم اما بسیار درخشان است که برای ابزارهای ما قرمز به نظر می‌رسد و نشان داده که آنها قدیمی هستند.

جوئل لجا، یکی از نویسندگان این مطالعه، به اسپیس گفت که دانشمندان معمولاً انتظار دارند کهکشان‌های جوان و کوچکی را ببینند که به هنگام نگاه کردن به جهان باستان به رنگ آبی می‌درخشند. حال باید دید جیمزوب دیگر چه تصاویری از کهکشان‌های موجود در فضا به ثبت خواهد رساند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید