کشف عوامل تاثیرگذار مشتری روی زمین

    کد خبر :939733

دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا محاسبه کرده‌اند که اگر پارامترهای مدار مشتری تغییر کند، چگونه شرایط زندگی روی زمین می‌تواند تغییر کند. این مطالعه در مجله Astronomical منتشر شده است.

بازتاب-‌نویسندگان اثر با استفاده از داده‌های منظومه شمسی مدل جایگزین آن را ایجاد کردند. معلوم شد که اگر مدار مشتری بیشتر شود، این امر منجر به تغییراتی در زمین خواهد شد. سیاره ما به خورشید نزدیک می‌شود و در نتیجه تمام یخچال‌های ما ذوب می‌شوند. این باعث افزایش مساحت زمین مناسب برای زندگی خواهد شد.

کشف عوامل تاثیرگذار مشتری روی زمین

این نتیجه گیری باور را رد می‌کند که زمین یک سیاره ایده آل برای زندگی است که هر تغییری در مدار مشتری فقط می‌تواند تأثیر منفی بر روی آن بگذارد. با این حال، مشتری هنوز هم می‌تواند بسیاری از حیات روی زمین را از بین ببرد: اگر به خورشید نزدیک‌تر بود، شیب زمین را تغییر می‌داد. در این صورت، بخش قابل توجهی از سیاره ممکن است یخ بزند.

یافته‌های دانشمندان می‌تواند در جستجوی سیارات فراخورشیدی قابل سکونت مفید باشد، زیرا اخترشناسان اکنون بر روی فاصله بین یک سیاره و ستاره آن تمرکز می‌کنند، بدون در نظر گرفتن شکل مدار و تمایل سیارات. علاوه بر این، کار به درک تأثیر مشتری بر آب و هوای زمین در گذشته کمک کرده و اینکه چگونه می‌تواند ما را دوباره در آینده تغییر دهد.

یافته‌های دانشمندان هر روز کامل‌تر شده و حقایق عجیبی را فاش می‌سازد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید