مریخ احتمالا قابل سکونت است!

    کد خبر :1046627
مریخ

تحقیقات علمی اخیر شواهد بیشتری در مورد امکان حیات در زیر سطح مریخ ارائه کرده است. دانشمندان کشف کرده‌اند که این منطقه حاوی صخره‌هایی است که سرشار از آهن و منیزیم هستند، اجزای مهمی برای ایجاد یک زیستگاه مطلوب.

بازتاب- برای مطالعه دقیق‌تر این سازندهای زمین شناسی، محققان از برنامه کامپیوتری Geochemist Workbench استفاده کردند. آنها واکنش‌های شیمیایی را که بین شهاب‌سنگ‌های مریخ، ترکیب دریاچه جزرو و انواع مختلف آب‌های مریخ از جمله آب‌های شور و قلیایی رخ می‌دهد، شبیه‌سازی کردند.

در این مدل‌سازی از داده‌های مربوط به ترکیب شهاب‌سنگ‌های ALH 77005 (Allan Hills 77005)، نخلا و چاسینی و همچنین نمونه‌های سنگی که توسط مریخ‌نورد Perseverance – Máaz و Séítah بررسی شده‌اند، استفاده شد.

مریخ

از نتایج مدل‌سازی مشخص می‌شود که کانی‌های اصلی تشکیل‌شده از واکنش‌ها شامل کانی‌های میکا مانند سرپانتین است. مشاهدات با استفاده از مدارگرد CRISM وجود این مواد معدنی را در سطح مریخ تایید می‌کند. این نشان دهنده فعالیت اخیر مرتبط با آب و منبع ثابت انرژی در دسترس برای حمایت از حیات میکروبیولوژیکی است. دانشمندان همچنین فهرستی از مواد معدنی را ارائه کردند که می‌توان از آنها برای شناسایی و مطالعه فعالیت‌های گذشته، از جمله موارد مربوط به آب و شاخص‌های فعالیت میکروبیولوژیکی استفاده کرد.

این اطلاعات مهمی است که به انتخاب مکان‌های بهینه برای تحقیقات اختر زیست شناسی بیشتر در مریخ کمک می‌کند. کاوش در این مناطق زیرسطحی مریخ، فرصتی منحصر به فرد برای تعمیق درک ما از امکان حیات در این سیاره است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید