کشف بقایای اجساد ۲۱۵ کودک بومی در مدرسه‌ای در غرب کانادا

    کد خبر :814496
کشف بقایای اجساد ۲۱۵ کودک بومی در مدرسه‌ای در غرب کانادا

الجزیره در گزارشی اعلام کرد بقایای اجساد ۲۱۵ کودک در محل یک مدرسه شبانه روزی ویژه افراد بومی در غرب کانادا پیدا شده است.

شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گزارش داد بقایای اجساد ۲۱۵ کودک در محل یک مدرسه شبانه روزی سابق برای افراد بومی در غرب کانادا پیدا شده است.

بر اساس این گزارش، اجساد این کودکان بومی در ایالت بریتیش کلمبیا کشف شده اند. برخی از این کودکان تنها سه سال داشتند. دست کم ۱۵۰ هزار کودک بومی طی سال‌های ۱۸۴۰ تا ۱۹۹۰ وارد این به اصطلاح مدارس شبانه روزی شده بودند. برخی از آن‌ها با توسل به زور از والدین و جامعه جدا شدند و بدرفتاری‌های گسترده‌ای با آن‌ها گزارش شده است.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا کشف این اجساد را به عنوان رویدادی که سبب شکسته شدن قلب انسان می‌شود، توصیف کرد.
کتی مک لئود، عضو پارلمان کانادا گفت: چیزی دردناک‌تر از این برای کودکان وجود ندارد. امروز قلب من شکست در حالی که به همه این والدین فکر می‌کردم که هرگز شاهد بازگشت کودکان خود به خانه نبودند و آن‌ها هرگز متوجه نشدند چه بلایی بر سر فرزندانشان آمد.

دنیل موریسون که یک وکیل است، اعلام کرد تلاش برای دریافت پاسخ‌هایی در ارتباط با کشف اجساد این کودکان همچنان ادامه دارد.

او گفت: مدارس شبانه روزی با هدف بومی زدایی در میان کودکان در کانادا ایجاد شد و به گفته افراد در آن زمان، این مدارس با هدف خلاص شدن از شر مشکل بومی‌ها ایجاد شد. این مدارس از سوی کلیسا‌ها اداره می‌شد و دولت کانادا آن‌ها را تأمین مالی می‌کرد. البته، این قانونی نیست که همه کودکان بومی باید وارد مدارس خاصی شوند.

این وکیل افزود: مقامات کانادا سبب جدا شدن این کودکان از خانواده هایشان و استقرار آن‌ها در مدارس شبانه روزی شدند و این افراد در این مدارس نادیده گرفته شدند و تحت بدرفتاری و سوء استفاده قرار گرفتند. اکنون که با یکدیگر صحبت می‌کنیم تعداد زیادی از آن‌ها کشته شده اند. اکنون اعلام شده است که ۴۱۰۰ نفر از این کودکان مرده اند و این رقمی است که ثبت شده است. تخمین زده می‌شود شمار کودکان کشته شده صد‌ها و هزاران تن باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وکیل کانادیی تصریح کرد که اکنون حقایق در ارتباط با تنها یک مدرسه در حال مشخص شدن است. بیش از ۱۳۰ مدرسه شبانه روزی و تعداد به مراتب بیشتری مدارس روزانه در سراسر کانادا وجود داشتند که در آن‌ها اذیت و آزار‌های مشابهی روی می‌داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید