کره شمالی: پمپئو پیام ترامپ را به اون ابلاغ کرد

    کد خبر :278405

کره شمالی می گوید که ‘مایک پمپئو’ وزیر خارجه آمریکا در دومین سفر خود در دو ماه گذشته به این کشور، پیامی از سوی دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا ابلاغ کرده است.

به گزارش بازتاب از خبرگزاری کره شمالی، این پیام مرتبط با اجلاس سران دو کشور است که در روزهای آینده برگزار می شود.

جزییات زیادی از این پیام فاش نشده اما این خبرگزاری تصریح کرده است که پیام ترامپ را وزیر خارجه به صورت شفاهی اعلام کرده است.

همزمان کره شمالی از اینکه رییس جمهور آمریکا این پیام را ارسال کرده ابراز خرسندی نموده و تاکید کرده است که در انتظار نتایج مثبت دیدار سران است.

در تحولی دیگر رسانه های گروهی کره شمالی تصاویر و عکس هایی از دیدار رهبر کره شمالی و وزیر خارجه آمریکا منتشر کرده اند بی آنکه توضیح زیادی درباره این دیدار بدهند.

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی امروز نوشت که ‘کانگ کیونگ وا’ وزیر خارجه کره جنوبی روز جمعه به واشنگتن سفر می کند تا دیداری با همتای آمریکایی خود داشته باشد.

کره جنوبی می خواهد تا قبل ازدیدار سران آمریکا و کره شمالی در جریان همه تحولات و موضوعات مربوط به نشست قرار گیرد.

وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه ای آورده است که ‘مون جائه این’ رییس جمهور کره جنوبی نیز روز 22 می دیداری با همتای آمریکایی خود در باره مسایل و تحولات شبه جزیره کره خواهد داشت.

‘مایک پمپئو’ وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه به منظور دیدار با ‘کیم جونگ اون’ رهبر کره شمالی وارد این کشور شد.

همانطور که پیش بینی می شد کره شمالی روز گذشته به دنبال سفر ‘مایک پمپئو’ وزیر خارجه جدید آمریکا به پیونگ یانگ، سه شهروند آمریکایی را که مدت ها در بازداشت و اردوگاه کار اجباری این کشور بودند، آزاد کرد.

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا روز گذشته آزادی این افراد را تایید کرده و افزوده بود آنها در حال بازگشت به این کشور به همراه وزیر خارجه هستند.

کیم هاک سونگ’، ‘تونی کیم’ و ‘کیم دونگ چول’ سه شهروند آمریکایی هستند که اوایل ماه گذشته میلادی از اردوگاه کار خارج شده و چهارشنبه گذشته به یک هتل در حومه پیونگ یانگ منتقل شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید