کدام کودکان عمر طولانی تری دارند؟

    کد خبر :424637

تشویق کودک به مرتب کردن اتاق و محل زندگی، آراستگی ظاهری و خودداری از بروز رفتار‌های پرخاشگرانه می‌تواند سبب موفقیت کودکان شود.

کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند نوجوانانی که مرتب و آراسته هستند، به تمیز کردن خانه، البسه، انجام ورزش و خوراک سالم اهمیت می‌دهند با درصد بالایی به طول عمر طولانی دست می‌یابند.

محققان در این پژوهش به مطالعه برروی بیش از ۲۶۰۰۰ دانش آموز دوره متوسطه در طول ۴۸ سال پرداخته اند.نتیجه این پژوهش نشان می‌دهد، مرتب و منظم بودن، صمیمی بودن، اهمیت به آراستگی، تمیز بودن محل خانه و اتاق دانش آموز، آرام بودن و خودداری از پرخاشگری می‌تواند سبب افزایش طول عمر و سلامت افراد شود.

آن دسته از داوطلبان که شلخته و نامنظم بودند در طول سال‌های آتی بیشتر دچار مشکل‌هایی، چون طلاق یا سطح درآمد اندک در محیط کارشده‌اند.

به گفته محققان آمریکایی، شلختگی، پرخاشگری، نامنظم بودن به ویژه درسال‌های دوران نوجوانی که شخصیت فرد درآن شکل می‌گیرد می‌تواند زمینه ساز بروز ابتلا به انواع بیماری‌ها، ناموفق بودن دردرس و کار در سال‌های آتی شود.

این یافته‌ها حاصل تحقیق‌های دانشمندان دانشگاه راچستر درنیویورک برروی حدود ۲۶۸۴۵ دانش آموز دبیرستانی از حدود سال‌های ۱۹۶۰ تاکنون است.
کارشناسان در این پژوهش معیارهایی، چون آرامش، احساسات فرد نسبت به دیگران، رهبری و مدیریت کارها، درس و کمک به اعضای خانواده، وضعیت سلامت روحی، میزان انرژی و توان برای انجام کارها، تندرستی، اجتماعی بودن و شرکت در فعالیت‌های مشارکتی، سطح فرهنگ خانواده و زمان رسیدن به بلوغ را در دختران و پسران مورد بررسی قرار داده اند.

این نتیجه به دست آمد که افزون بر سن دانش آموز، سطح درآمد خانواده، تربیت، سطح علمی در درس، دانش آموزان آرام، منظم، مرتب و با سطح فرهنگی بالا طول عمر بیشتری خواهند داشت و در درس، کار و خانواده موفقیت بیشتری به دست می‌آورند.

کارشناسان به والدین توصیه می‌کنند در کنار اهمیت به رژیم خوراکی و تحصیل فرزندان خود، توجه کافی به شکل گرفتن شخصیت مسئولیت پذیر، منظم و مرتب آن‌ها داشته باشند. تشویق کودک به آراستگی ظاهر، اهمیت به مرتب کردن محل زندگی، خودداری از ترتیب کودک پرخاشگر و بررسی مشکل‌های کودک که منجربه رفتار‌های تند و خشن دراو می‌شود می‌تواند سبب موفقیت کودک در آینده و افزایش طول عمر او شود.

محققان اعتقاد دارند عامل‌های مختلفی در مرگ زودرس افراد اثر گذار است که افزون بر تغذیه و ابتلا به بیماری‌های مختلف به سبک زندگی و روحیه او هم بستگی دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید