کاهش خطر ابتلا به کرونا با فعالیت جسمی مناسب

    کد خبر :934755
کاهش خطر ابتلا به کرونا با فعالیت جسمی مناسب

فعالیت‌ جسمی مداوم، خطر ابتلا به کرونا را کاهش می‌دهد و احتمال بستری شدن در اثر این بیماری حدود یک سوم (۳۶ درصد) و احتمال مرگ حدود ۴۳ درصد کمتر مي شود.

نتایج یک پژوهش علمی نشان داد افرادی که فعالیت‌های جسمی مناسب و دائمی دارند، احتمالا کمتر از دیگران با خطر ابتلای به کووید-۱۹ یا درگیر شدن با نوع وخیم این بیماری مواجه می‌شوند.

در این پژوهش که نتایج آن روز سه شنبه در نشریه پزشکی ورزشی انگلیس (British Journal of Sports Medicine) منتشر شده، آمده است “یک فعالیت بدنی مداوم، با خطر کمتر ابتلا به کرونا و نیز پیش آگهی بهتر درمورد بستری شدن، وخامت بیماری یا مرگ و میر در اثر کرونا، ارتباط دارد. ”

پیش از این، بار‌ها ارتباط فعالیت جسمی مناسب با پاسخ بهتر بدن به بیماری‌های تنفسی به اثبات رسیده بود، ولی پژوهش اخیر، دقیقا بر بیماری کرونا تمرکز دارد.

دانشمندان در این پژوهش به این نتیجه رسیده اند که درصورت انجام فعالیت‌های جسمی مداوم، خطر ابتلا به کرونا کاهش می‌یابد و بویژه آنکه احتمال بستری شدن در اثر این بیماری حدود یک سوم (۳۶ درصد) و احتمال مرگ حدود ۴۳ درصد کمتر خواهد شد.

دانشمندان می‌گویند برای رسیدن به تاثیر حداکثر، باید دستکم ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط یا ۷۵ دقیقه فعالیت جسمی شدید طی یک هفته انجام شود.

دست اندرکاران این پژوهش علمی می‌گویند احتمالا فعالیت بدنی مناسب به طور مستقیم پاسخ ایمنی موثر بدن را تسهیل و همچنین برخی عوارض پرخطر کرونای شدید همچون اضافه وزن را نیز محدود می‌کند.

به گزارش صداوسیما، البته دانشمندانی که در این پژوهش همکاری داشته اند می‌گویند نتایج پژوهش آن‌ها حتما باید “با احتیاط” مد نظر گرفته شوند، زیرا مطالعات انجام شده، در روش شناسی (متدولژی) متفاوت و متنوع هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید