کاهش آسیب‌های اعتیاد با ایجاد دادگاههای درمان‌مدار

    کد خبر :362479

سرپرست وزارت رفاه با اشاره به مشکلاتی که در گذشته برای درمان معتادان در کشور وجود داشت، گفت: برنامه‌های ما در مسیر مبتنی بر شواهد اجرا خواهد شد و دیگر آزمون و خطا نخواهیم داشت.

به گزارش مهر انوشیروان محسنی بندپی پیش از ظهر امروز در دوازدهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد که در مرکز همایش های رازی برگزار می‌شود، اظهار داشت: در گذشته آمارهای متناقضی از وضعیت درمان اعتیاد معتادان در کشور داشتیم اما با انجام اولین شیوع شناسی در سا ۹۵ نتایجی حاصل شد که برنامه های ما بر اساس همین شیوه دنبال خواهد شد.

وی با اعلام اینکه در بحث درمان معتادان موضوع مهم وضعیت اعتیاد و اینکه در چه وضعی هستیم مورد توجه قرار دارد، افزود: ما برنامهها را بر اساس شاخصهای علمی و تخصصی در دستور کار قرار داده ایم و راهکارهای ما مبتنی بر شواهد خواهد بود.

محسنی بندپی ادامه داد: اقدامات ما با هدف کاهش تقاضا و آسیب با توجه به گروه های سنی و جنسی زنان و کودکان اجرا می‌شود.

به گفته سرپرست وزارت راه، توانمندسازی چرخه معیوب درمان معتادان یکی از محوری ترین برنامه های ما در حوزه کاهش آسیب اعتیاد است.

وی توضیح داد: اینکه ما می بایست چه اقدامات درمانی بعد از ترک اعتیاد معتادان داشته باشیم که آنها دوباره به سمت اعتیاد بازنگردند در این برنامه قرار دارد.

سرپرست وزارت رفاه با تاکید بر اینکه پیشگیری از اعتیاد با رویکرد مدیریت موردی در دستور کار قرار دارد افزود: ما راهکارهایی را به صورت فردی برای درمان معتادان در دستور کار قرار داده ایم و اینکه می بایست چه اقداماتی صورت بگیرد تا اینکه او دوباره به سمت اعتیاد بازنگردد.

محسنی بندپی با عنوان این مطلب که دیگر در بحث اعتیاد آزمون و خطا را نخواهیم داشت، تصریح کرد: اقداماتی که ما در دستور کار قرار داده ایم اثربخش خواهد بود به طوری که با ایجاد دادگاههای درمان مدار و همچنین مراکز درمان اجتماع مدار توانسته ایم تا حدود زیادی بر مشکلات اعتیاد فائق آییم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ مرکز درمان اجتماع مدار در کشور وجود دارد، ادامه داد: بازدهی این مراکز برای پاک شدن افراد معتاد بالای ۳۵ درصد بوده است. همچنین کارایی دادگاههای درمان مدار نیز بیش از ۵۰ درصد بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید