کارمندان باید از دولت برای دریافت به موقع حقوق تشکر کنند

    کد خبر :771537

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به این پرسش که آیا باید تشکر کنیم حقوق کارمندان سر ماه پرداخت می‌شود،‌ گفت:‌ حتما باید تشکر کنند.

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، در برنامه شب گذشته پایش با اشاره به شرایط رکود تورمی کشور اظهار کرد: اگر اثبات بشود که یکی از مشکلات کشور ما تورم است و با این بودجه آن تورم تشدید پیدا می‌کند، باید این موضوع را هم قبول کنیم که ما در یک رکود تورمی هستیم. باید هم تلاش کنیم که تورم کنترل شود هم اینکه اقتصاد را از رکود خارج کنیم. همه تلاش ما و بانک مرکزی این است که سیاست پولی انقباضی را پیاده‌سازی کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه به افزایش قیمت کالا‌ها اشاره کرد و افزود: افزایش قیمت کالا‌ها دلایل مختلفی دارد. گاهی قدرت خرید مردم بالا می‌رود و چون تقاضای خرید زیاد است، قیمت‌ها هم بالا می‌رود یعنی به دلیل ازدیاد تقاضا، قیمت‌ها بالا می‌رود. اما گاهی هزینه‌های تولید آنقدر بالا می‌رود که قیمت کالا‌ها زیاد می‌شود. شرایط فعلی فشار هزینه است. در گزارش مرکز آمار آمده است که مصرف خانوار کاهش داشته است. متأسفانه قدرت خرید مردم و مصرفشان تقلیل یافته است. افزایش قیمت کالاها نیز به دلیل افزایش قیمت ارز و مواد اولیه است.

نوبخت با تاکید براینکه دشمن می‌خواهد کشور را زمین‌گیر کند، افزود: در این شرایط همچنان چرخ توسعه و عمران کشور می‌چرخد و در هشت ماهه گذشته ۵۲ هزار میلیارد تومان برای اتمام پروژه‌های عمرانی هزینه شده است. این در حالی است که بودجه عمرانی سال 99، 88 هزار میلیارد تومان بوده است که به معنای تحقق 59 درصدی بودجه عمرانی کشور است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: تمام تلاش دشمنان این است که مانع جابجایی منابع شده و کشور را زمین گیر کنند، اما هر هفته طرح‌های عمرانی در حال افتتاح است و تا پول آن‌ها در سازمان برنامه تأمین نشود که این طرح‌ها افتتاح نمی‌شوند و علی برکت الله هر هفته تکرار نمی‌شود. این‌ها صحنه‌سازی نیست. ۵ استان در همین مدت به شبکه ریلی وصل شدند. آزادراه تهران شمال که ۲۵ سال طول کشید، را پیش بردیم و بزرگترین تونل کشور را افتتاح کردیم.

نوبخت در رابطه با روی کار آمدن دولت دوازدهم و رای اعتماد مردم به خاطر راست‌گویی دولتمردان اظهار کرد: ما در سال 92 به 96 قیمت ارز را تثبیت کردیم، تورم را کاهنده کردیم، رشد اقتصادی داشتیم. ما به خاطر راست‌گویی و حسن انجام کارها ،رای مردم را به دست آوردیم. ما تلاش‌مان این است که مردم در سفرهای خارجی احساس قدرت خرید نسبت به پول ملی داشته باشند.

نوبخت با اشاره به تعویق حقوق کادر درمان افزود: موضوع تعویق حقوق کادر درمان نیست بلکه کادر درمان کارانه دارند که با توجه به کاهش مراجعات به کلینیک‌ها، درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها کاهش پیدا کرد و از این جهت تنها کارانه کادر درمان پرداخت نشده است. این در حالی است که ما سال گذشته حقوق همه کارکنان دولت را 50 درصد افزایش دادیم؛ امسال هم 10 درصد اضافه کردیم و سال آینده هم 25 درصد اضافه می‌کنیم.

وی در رابطه با پرداخت به موقع حقوق به کارکنان به عنوان دستاورد سازمان برنامه و بودجه گفت: ما با پایان ماه حقوق کارکنان را پرداخت می‌کنیم. با این وجود دولت کارانه کادر درمان را هم یک جا پرداخت کردیم. رشد سریع بودجه جاری دولت، بخش مهمی از آن مربوط به پرداخت کارانه کادر درمان است که به دوش دولت افتاده است.

نوبخت با اشاره به پایدارسازی منابع در بودجه با پایه‌های مالیاتی گفت: نوع نگاه از مالیات به بنگاه به مالیات بر درآمد خانوار بردیم. در سال 97 نیز با تاکید روی پایدارسازی منابع به سمت حذف معافیت‌های مالیاتی رفتیم و درآمد مالیاتی نسبت به کل بودجه افزایش یافت.

معاون رئیس جمهور در رابطه با اظهارات مجری مبنی بر پرداخت ماهانه حقوق کارکنان و تشکر به خاطر اینکه حقوق‌شان سر ماه پرداخت می‌شود، گفت: حتما باید تشکر کنید که در این شرایط چیزی که حق شما است را می‌پردازیم. الان شرمنده‌ایم که در شرایط فعلی نتوانستیم نرخ ارز را تثبیت کنیم و درآمدمان را به چند میلیارد دلار تقلیل دادند و باید با همین امکانات برای حقوق کارکنان اقدام کنیم.

وی در رابطه با عدم چاپ بودجه برای کسری بودجه گفت: رئیس کل بانک مرکزی از دولت تشکر کردند که ما به چاپ پول دست نزدیم. بنابراین ما برای کسری بودجه هیچ پولی چاپ نکردیم و صرفه‌جویی نیز انجام دادیم. نوبخت در رابطه با مجلس یازدهم اظهار کرد: مجلس یازدهم مجلس جوانی است که برنامه‌های زیادی دارد. یک لیست بالابلندی از برنامه‌ها دارد که به دنبال اجرای آن‌ها است.

منبع: فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید