چین در حوزه فناوری ۲۷۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری می کند

    کد خبر :474141

کسب و کارهای مختلف در کشور چین در سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۵۶ میلیارد دلار در حوزه فناوری بودجه و پول صرف خواهند کرد و این رقم در سال ۲۰۲۰ به ۲۷۲ میلیارد دلار افزایش می یابد.

هدف از این سرمایه گذاری ها تحول در نحوه پیشبرد فعالیت های اداری و تجاری و افزایش کارآیی و بهره وری اعلام شده است.

بررسی های موسسه پژوهشی فارستر نشان می دهد که کاهش رشد اقتصادی چین، تشدید جنگ اقتصادی این کشور با آمریکا و وضعیت نامشخص ژئوپلتیک چین هیچ یک باعث نخواهد شد که صرف بودجه در حوزه فناوری در چین کاهش یابد.

چین امیدوار است با سرمایه گذاری های خود در این زمینه بر چالش های فوق الذکر نیز غلبه کند و برای حل آنها روش های تازه ای پیدا کند. مبالغ قابل توجهی از این بودجه ها نیز به فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی اختصاص می یابد.

در گزارش فارستر در این زمینه تصریح شده است: نبرد تجاری چین و آمریکا، پکن را به اولویت قائل شدن برای خلاقیت های داخلی و انجام پژوهش هایی در درون این کشور ترغیب کرده است. از جمله این پژوهش ها می توان به تولید تراشه ها و نرم افزارهای پیشرفته با هدف تقویت اقتصاد ملی و توسعه اجتماعی این کشور اشاره کرد.

یافته های فارستر نشان می دهد سرمایه گذاری چین در حوزه سخت افزار ممکن است کند شود، اما کماکان بخش اعظم بودجه صرف شده در حوزه فناوری متوجه همین موضوع خواهد بود. چین قصد دارد با استفاده از سخت افزارهای داخلی به توسعه شبکه های ارتباطی و مخابراتی خود بپردازد. حجم تبادل داده اینترنتی از طریق گوشی و تبلت در این کشور در سال گذشته از مرز ۲۶.۶ اگزابایت ( هر اگزا معادل یک میلیارد گیگابایت است) گذشته و پیش بینی می شود شبکه تلفن همراه نسل پنجم این کشور امسال به طور گسترده در شهرهای بزرگ چین راه اندازی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید