چگونه کامپیوتر مک یا مک بوک اپل را به تنظیمات کارخانه درآوریم

    کد خبر :965647
مک بوک

بی‌شک افراد بسیاری هستند که از کامپیوتر مک یا لپ تاپ مک بوک اپل استفاده می‌کنند. گاهی اوقات شاهد مشکلات نرم افزاری در این دستگاه‌ها هستیم و به دنبال فعال‌سازی حالت تنظیمات کارخانه هستیم.

بازتاب-در این مطلب قصد داریم نحوه به تنظیمات کارخانه درآوردن مک بوک یا کامپیوترهای مک اپل را شرح دهیم. به نوعی اگر می‌خواهید رایانه Mac خود را در سال 2023 ارتقا دهید یا با سیستم دسکتاپ MacBook یا Mac خود با مشکلاتی مواجه شده‌اید، این راهنمای سریع به شما نشان می‌دهد که چگونه Mac خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید.

 به شما این امکان را می‌دهد که یک بار دیگر از ابتدا شروع کنید و یک نسخه پشتیبان هم داشته باشید. این فرآیند در زمانی رخ می‌دهد که قصد داریم دستگاه خود را به فروش برسانیم، به یکی از اعضای خانواده بدهیم یا برخی موارد دیگر.

خوشبختانه اپل کار بازنشانی Mac را به تنظیمات کارخانه بسیار آسان کرده است و این راهنما بسته به سیستم‌عاملی که در حال حاضر روی مک خود نصب کرده‌اید، این فرآیند را به شما نشان خواهد داد. شایان ذکر است که گزینه پاک کردن تمام محتوا و تنظیمات فقط در macOS Monterey یا نسخه‌های جدیدتر موجود است و فقط در سیستم‌هایی که به جدیدترین چیپست اپل  M یا مک با تراشه‌های امنیتی Apple T2 مجهز هستند، در دسترس است.

ابتدا با جدیدترین سیستم عامل macOS در قالب Ventura شروع می‌کنیم. برای انجام بازنشانی کامل کارخانه Mac در macOS Ventura دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید.

سیستم عامل macOS Ventura

 مک بوک

  1. منوی Apple را در گوشه سمت چپ بالای دسکتاپ خود انتخاب کرده و تنظیمات سیستم را انتخاب نمایید.
  2. از منو گزینه General و سپس Transfer یا Reset را در سمت راست انتخاب کنید.
  3. در نهایت گزینه Erase All Content and Settings را انتخاب کرده و این کار شما را با نحوه بازنشانی مک جهت انجام تنظیمات کارخانه آشنا خواهد کرد.

سیستم عامل macOS Monterey

مک بوک

  1. منوی Apple را در گوشه سمت چپ بالای دسکتاپ خود انتخاب کرده و System Preferences را انتخاب نمایید.
  2. از این منو گزینه Erase All Content and Settings را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید رایانه Apple Mac خود را بفروشید یا آن را به خانواده یا دوستان خود هدیه دهید، باید چندین نکته را به خاطر بسپارید تا مطمئن شوید رایانه شما کاملاً پاکسازی شده و به تنظیمات کارخانه برگشته است. در زیر لیست سریعی از کارهایی که باید انجام دهید، مشخص شد.

  1. از فایل های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید یا انتقال دهید.
  2. پوشش AppleCare را لغو یا انتقال دهید.
  3. دستگاه‌های بلوتوث را لغو اتصال کنید.
  4. از iTunes خارج شوید.
  5. از سیستم iCloud خارج شوید.
  6. از سیستم iMessage خارج شوید.
  7. از پاک کردن همه محتوا و تنظیمات استفاده کنید.
  8. مک خود را پاک کنید و macOS را دوباره نصب کنید.

لیست بالا فقط یک راهنمای پیشنهادی است. اگر به کمک بیشتری نیاز دارید یا هنگام تلاش برای بازنشانی Mac خود به تنظیمات کارخانه، مشکلی دارید، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که به وب‌سایت پشتیبانی اپل مراجعه کنید یا به سراغ کارشناسی بروید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید