چرا شیائومی برخلاف رقبا چینی به دنبال عرضه گوشی‌ های رده بالا اقتصادی است؟

    کد خبر :992517

جای تعجب نیست که مصرف کنندگان این روزها قبل از خرید یک گوشی جدید تحقیقات زیادی انجام دهند. مصرف‌کنندگان می‌خواهند تلفن‌هایشان نه تنها مجموعه‌ای از ویژگی‌های خوب را ارائه دهد، بلکه ظاهر خوبی نیز داشته باشد و در دست گرفتن آن احساس هیجان‌انگیزی داشته باشد.

بازتاب-دستگاه‌هایی که هدف دیگری داشته و در عین حال طیف مناسبی از ویژگی‌ها را دربرگرفته و متعلق به دسته پریمیوم مقرون‌به‌صرفه هستند. این محصولات معمولاً دارای برچسب قیمتی مشابه دستگاه‌های پرچمدار نیستند، اما به اندازه دستگاه‌های میان رده مقرون به صرفه به حساب نمی‌آیند.

برخی از گوشی‌های محبوب در این رده، سری اوپو Reno و سری ویوو  اس هستند. این دستگاه‌ها بخش قابل توجهی از ارقام فروش برند را تشکیل می‌دهند. از سوی دیگر، شیائومی، شرکتی که بیش از یک دهه بوده در این صنعت فعالیت می‌کند، هنوز نمی‌تواند از یک سری گوشی‌های هوشمند اقتصادی هیجان انگیز برخوردار شود.

در این مطلب قصد داریم به مواردی بپردازیم که شیائومی را مجاب کرده به بخش گوشی‌های مقرون به صرفه پریمیومی وارد شود.

شیائومی به عنوان یک برند متمرکز بر فعالیت آنلاین شروع به کار کرد

شیائومی

این یک واقعیت شناخته شده است که شیائومی به عنوان یک برند آنلاین شروع به کار کرد. این برندی بود که استراتژی فروش فلش بدنام را رایج کرد. مانند بسیاری از شرکت‌های جدید، این شرکت دارای یک سبد ناب‌تر بود و محصولاتش را ارزشمند می‌ساخت.

با این حال، با رشد شرکت، مجبور شد وارد بازارهای آفلاین شود. به آرامی، حتی فروشگاه‌های خرده فروشی خود را در سراسر جهان راه‌اندازی کرد.

در این بین برندی مانند شیائومی که بیشتر به افراد عوام فریبنده می‌پردازد، به یک برند اصلی تبدیل می‌شود، قطعاً تغییراتی در سبد محصولات آن ایجاد می‌شود. شیائومی این روند را طی کرد، اما همه چیز چندان هموار نبود. شیائومی در تلاش برای ورود به بازار جدید اشتباهات زیادی مرتکب شد.

ورود بی‌نظیر شیائومی به بخش گوشی‌های هوشمند پرمیوم مقرون‌به‌صرفه

این شرکت در ابتدا سعی کرد با دو سری گوشی Mi Mix و Mi X وارد دسته گوشی‌های هوشمند مقرون به صرفه شود. Mi Mix با ویژگی‌های صنعت اول مانند نمایشگرهای بدون حاشیه، مخاطبان پریمیومی را هدف قرار داد. از سوی دیگر، سری Mi X یک گزینه مقرون به صرفه با دوربین‌های خوب و طراحی جذاب بود. دومی به عنوان گوشی اندروید وان در بازارهای جهانی عرضه شد.

اما اتفاقی که بعد افتاد غیرمنتظره بود. این شرکت پس از چند نسل تولید این دو سری را متوقف کرد. Mi CC با همکاری Meitu جایگزین شد اما دوام زیادی هم نداشت. اگرچه سری Mix در سال 2021 بازگشته، اما در طول 2 سال جانشینی پیدا نکرد، اما به زودی انتظار می‌رود که یک جانشین جدید پیدا کند.

در این میان، شیائومی حتی انواع لایت سری پرچمدار خود را معرفی کرد. اگرچه این ترکیب هنوز وجود دارد، حداقل در برخی بازارها، هیچ پیشرفتی نداشت. سپس، در سال 2021، شیائومی با تلاش دیگری برای تولید گوشی‌های هوشمند مقرون به صرفه با اولین سری Civi، همه را شگفت زده کرد. برخلاف مدل‌های قبلی، این گوشی بیشتر مخاطبان زن دارد. انتظار می‌رود سری Civi در اواخر این ماه با عرضه Civi 3 وارد نسل سوم شود.

در دسترس بودن محدود و مجموعه محصولات ناسازگار

شیائومی

برای اینکه مشتریان به برند شما اعتماد کنند، باید با برندسازی سازگار باشید. در عین حال، محصولات باید حول ویژگی‌های مستقل خود ساخته شوند. هر دو Oppo و Vivo این فرمول را به ترتیب با سری Reno و S خود ثابت کرده‌اند. این دو سری  بیشتر بر روی طراحی و برخی از ویژگی‌های جالب دوربین تمرکز دارند که عمدتاً مبتنی بر نرم‌افزار هستند. مهمتر از همه، آنها برای سالها عملکرد ثابتی ارائه دادند.

سپس، فاکتور در دسترس بودن وجود دارد. تلفن‌های پریمیوم مقرون به صرفه شیائومی همیشه محدود عرضه شدند. آنها فقط در برخی از بازارها عرضه شده و در برخی مواقع، مدل‌های متوالی به مناطقی که مدل قبلی در آن عرضه شد نمی‌رسند.

در نهایت، کمترین عامل مورد بحث، دسترسی است. در هند، اوپو و ویوو حضور آفلاین قوی دارند. آنها حتی با چندین شرکت مالی برای کمک به خریداران خود همکاری می‌کنند. در چین و سایر بازارهای آسیایی هم همینطور است.

از سوی دیگر، شیائومی همچنان فاقد تخصص در این زمینه بوده و اکثر مشتریان هدف آن در کشورهای در حال توسعه ساکن هستند و این مشتریان نه تنها به قیمت حساس هستند، بلکه به برند نیز توجه دارند.

تجربه آفلاین بدتر

بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در چند فصل اخیر به دلیل تقاضای کم در بخش بودجه رو به کاهش بوده ، با این حال، رده پریمیوم در واقع در حال رشد است. مصرف کنندگان مایلند پول بیشتری را برای گوشی‎های بهتر خرج کنند.

تجربه آفلاین برای فروش محصولات گران قیمت اهمیت زیادی دارد. فروشگاه‌های شیائومی به عنوان یک انسان نادان واقعاً مکان خوبی برای گذراندن وقت هستند. اما به عنوان یک مشتری دائمی، حتی پس از چندین بار بازدید از یک فروشگاه، هنوز وابستگی عاطفی را نمی‌توان داشت.

اما در مقایسه وان پلاس سعی داشته در فروش آفلاین عملکرد بهتری نسبت به شیائومی داشته باشد به شکلی که وارد فروشگاه‌های رسمی این شرکت می‌شوید شاهد محیطی باکیفیت، نور بهتر، پوسترهای تبلیغات جذاب و برخی دیگر خواهید بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید