چرا زرینه رود قتلگاه شده است؟

    کد خبر :334444

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سالجاری 14 نفر در رودخانه‌ها و سدهای استان غرق شدند.

بهرامی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه هر ساله با افزایش دمای هوا تمایل افراد به شنا در رودخانه‌ها و سدها نیز افزایش می‌یابد، افزود: در سال جاری 17 نفر در غرق شدند که 4 نفر در سدها و 10 نفر در رودخانه‌ها و 3 نفر نیز در اثر سیل جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: اکثر غرق شدگی‌ها در استان در سدهای شهید قنبری، سد سیلوانا و رودخانه‌های زرینه رود و باراندوز گزارش شده است.

بهرامی با اشاره به علت غرق شدن افراد در زرینه‌رود تصریح کرد: این رودخانه طولانی و عمق زیادی دارد و متاسفانه افراد بدون توجه به تابلوهای شنا ممنوع اقدام به آب تنی می‌کنند که گاها توانایی کنترل را ازدست داده و غرق می‌شوند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی فقدان اکسیژن را آسیب‌زننده‌ترین جنبه غرق‌شدگی دانست و تصریح کرد: بیماری‌های زمینه‌ای هم که بزرگ‌سالان به آن مبتلا هستند، ممکن است در غرق شدن نقش داشته باشد برای مثال افراد ممکن است در حین شنا کردن دچار حمله قلبی شوند یا نرسیدن جریان خوب کافی ممکن است باعث کرامپ یا گرفتگی عضلانی شود.

بهرامی ضمن هشدار به خانوادهها با بیان اینکه نجات غریق و نیروهای انتظامی در مناطق ممنوعه مستقر نمی‌شوند افزود: چون عمق و دبی اب در رودخانه ها و سدها قابل پیش بینی نیست افراد نباید ریسک کرده و در مناطق ممنوع شنا کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید