چرا باید از لوله برق استاندارد استفاده کنیم؟

    کد خبر :924440

قیمت لوله برق استاندارد به عوامل مختلفی بستگی دارد و اگر شما بتوانید براساس استانداردها خرید کنید، خرید لوله برق استاندارد بسیار ارزان و مقرون به صرفه خواهد بود. همچنین مطابق با مقرراتی که توسط وزارت برق صادر شده است، هر خانه باید دارای یک لوله برق استاندارد با سرعت خروجی کمتر از 0.5 وات باشد. پس اگر می‌خواهید برای ساختمان خود، لوله برق استاندارد بخرید باید به این موضوع توجه داشته باشید که لوله برق استاندارد چه ویژگی‌هایی دارد؟ و یا چرا باید از لوله برق استاندارد استفاده کنید؟

در ادامه به پاسخ این سؤالات می‌پردازیم و امیدواریم که بتوانیم راهنمای کلی و مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. همچنین به شما کمک کنیم تا با بررسی محتوای این مقاله بتوانید علت استفاده از لوله برق استاندارد و عوامل تاثیرگذار بر قیمت لوله برق استاندارد را بدانید.

چرا باید از لوله برق استاندارد استفاده کنیم؟

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا باید در ساختمان‌ها و تاسیسات از لوله‌های برق استفاده کنیم؟

خوب، ما چند دلیل مهم را در اینجا فهرست کرده‌ایم و می‌خواهیم با هم بررسی کنیم.

♦ جلوگیری از پوسیدگی سیم‌ها

♦ نظم دهی اصولی به سیم کشی

♦ عیب یابی سریع

♦ پیشگیری از آتش سوزی

1- جلوگیری از پوسیدگی سیم ها

استفاده از لوله‌های برق برای جلوگیری از پوسیدگی سیم‌ها و کابل‌ها یکی از مهم‌ترین قسمت‌های ساخت سازه است، بنابراین ابتدا باید بهترین نوع کابل و کانال را با توجه به سازه انتخاب و از آن‌ها استفاده کنید. برای مثال لوله‌هایی برای حفاظت در برابر آتش و یا لوله‌هایی برای محافظت در برابر رطوبت و آب وجود دارد.

2- نظم در سیم کشی

ساختمانی را در نظر بگیرید که چندین طبقه دارد، هر طبقه چندین واحد دارد و برای همه این واحدها می‌خواهیم سیم برق، تلفن، آنتن، زمین و … نصب کنیم. شما می‌توانید این کار را خیلی منظم با کمک لوله‌های برقی و ملزومات مکمل انجام دهید. یکی از مزایای سیم کشی معمولی استفاده از کابل‌های کمتر و دسترسی آسان به قسمت‌های مختلف است

3- عیب یابی سریع

وقتی همه چیز مشخص و طبق اصول است و ساختار شما دارای نمودار سیم کشی است، می‌توانید به راحتی مشکل را در سیستم برق و اتصالات برق پیدا کنید و نسبت به رفع آن اقدام کنید.

4- پیشگیری از آتش سوزی

یکی از دلایل اصلی استفاده از مجرای برق به ویژه لوله برق استاندارد، پیشگیری از حریق است. این لوله‌ها با توجه به جنسیت آن (استفاده از کربن و نوع خاصی از خاک در تولید این نوع لوله‌ها) سیم‌ها را در برابر آتش محافظت کرده و از آسیب‌های زیادی جلوگیری می‌کند.

استانداردهای سیم کشی با لوله برق در ساختمان

کلیه سیم کشی‌های داخلی ساختمان‌ها اعم از روکار و توکار باید در داخل لوله‌ها یا کانال‌های کابل مخصوص این کار (داکت) صورت گیرد و برای ایجاد انشعاب از پیچ، زانو، سه و چهار داکت و … استفاده شود. برای هر لوله یا کانال باید از ابزارها و لوازم استاندارد و ویژه استفاده شود. جعبه‌های زیر کلید و پریز و موارد مشابه مربوط به سیم کشی تعبیه شده، باید با نوع لوله کشی و کلید و پریزهای استفاده شده مطابقت داشته باشد.

نسبت قطر داخلی لوله به قطر دسته سیم (یا قطر کابل رشته) باید حداقل 1.3 باشد.

لوله‌ها در هنگام نصب لوله‌های برق ساختمان باید خالی باشند و پس از تکمیل لوله کشی، سیم‌ها یا کابل‌ها به داخل آن‌ها کشیده شود.

لوله کشی‌هایی که در زیر کف قرار دارند فقط باید از لوله‌های فولادی یا پلاستیکی سخت ساخته شوند.

در بست های لوله‌های روکار باید دو پیچ و به گونه‌ای باشد که لوله با دیوار یا سقف تماس نداشته باشد و حداقل 6 میلی متر از آنها فاصله داشته باشد.

بست های لوله‌های روکار باید دو پیچه و از انواعی باشند که لوله با دیوار یا سـقفت تماس پیدا نکند و حداقل ۶ میلی متر با آنها فاصله داشته باشد.

در طول هر بخش لوله کشی که بین جعبه تقسیم و یا دستگاه مشابه قرار دارد، نباید بیش از چهار خم 90 درجه (مجموعاً 360 درجه) استفاده کرد.

مواردی که انجام آن ها در لوله کشی برق ممنوع است

♦ تغییر نوع لوله (مثلاً از فولاد به پلاستیک) بدون نصب جعبه در محل تعویض ممنوع است.

♦ هادی‌های مورد استفاده در سیم کشی باید تک هسته‌ای با عایق پی وی سی تا 10 میلی متر مربع باشد.

♦ پیچاندن سیم‌ها به یکدیگر برای ایجاد اتصال برق و عایق بندی محل اتصال با نوار برق ممنوع است.

♦ ساخت سیم کشی سطحی با استفاده از سیم‌های چند لایه مانند نوارهای پلاستیکی و بست های ناخن کاملاً ممنوع است.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت لوله برق استاندارد

همانطور که می دانیم یکی از ویژگی‌های مهم برای انتخاب یک محصول مؤثر و پرطرفدار کیفیت بالای آن است که درجات مختلفی دارد و به زیرگروه‌های مختلفی تقسیم می‌شود. کیفیت محصول بسته به گزینه‌هایی که محصول دارد سطوح مختلفی دارد. که بر قیمت محصول نیز تأثیر می‌گذارد. و این سؤال یکی از عوامل مهم در قیمت لوله برق است.

کیفیت لوله‌های برق به ویژگی‌هایی مانند دوام، انعطاف پذیری و عمر طولانی لوله‌های برق و غیره بستگی دارد. لوله‌های برق مارک‌های مختلفی دارند که هر کدام قیمت متفاوتی دارند. البته این قیمت برای لوله‌های برق به کیفیت لوله‌ها نیز بستگی دارد. سایر عوامل مؤثر در تعیین هزینه لوله برق ممکن است اندازه یا قطر کانال باشد. بر این اساس، هر چه قطر لوله برق بیشتر باشد، بر اساس میزان مواد به کار رفته در آن، قیمت بالاتری نیز دارد.

قیمت لوله برق استاندارد برند آسمان سمنان

فروشگاه آسمان سمنان به عنوان تولید کننده و عرضه کننده انواع لوله برق استاندارد با قیمت مناسب و کیفیت عالی در بسته بندی محکم، آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز می‌باشد. جهت خرید کلاف لوله برق و یا اطلاع از قیمت انواع لوله برق می‌توانید با کارشناسان تماس بگیرید تا از آخرین قیمت کلاف لوله برق و اتصالات لوله برق مطلع شوید. سفارش شما پس از ثبت، در اسرع وقت تولید و به هر نقطه از کشور ارسال می‌گردد.

منبع : آسمان سمنان – www.aseman-semnan.com

آدرس نمایندگی : شادآباد – بازار پارسیان – بلوک بهمن – پلاک 173

کارشناس فروش : 09191346484

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید