ارزیابی ملی تحول دیجیتال به پله ششم رسید

    کد خبر :924138

ششمین دوره ارزیابی ملی تحول دیجیتال توسط دانشگاه تهران در سال جاری برگزار و از برگزیدگان آن در مهرماه 1401 تقدیر به‎عمل خواهد آمد.

به گزارش بازتاب، بنابر اعلام روابط عمومی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، دکتر مهدی شامی زنجانی، دبیر علمی این رویداد گفت: یکی از مهم‌ترین بخش‌های این ارزیابی، بررسی میزان بلوغ دیجیتال شرکت‌هاست که با عنوان «زبدگی دیجیتال» از آن یاد می‌شود. در این محور شرکت‌های حاضر در ارزیابی ملی با استفاده از مدل ۲۰۲۰۰ ارزیابی خواهند شد. این مدل دارای ۱۰ بعد اصلی شامل مدل کسب‌وکار و اکوسیستم، فرآیند، تجربه مشتری، تجربه کارکنان، استراتژی، حکمرانی و رهبری، فرهنگ و مهارت، فناوری، پلتفرم و داده و در نهایت نوآوری می‌باشد که برای ارزیابی این ابعاد از ۱۰۰ شاخص استفاده می‌گردد.

شامی زنجانی در ادامه افزود: پس از ارزیابی، با توجه به امتیاز کسب شده توسط شرکت‌ها (از مجموع ۲۰۲۰۰ امتیاز)، سطح بلوغ شرکت تعیین خواهد شد و در پایان «گزارش بازخورد اختصاصی» برای هر یک از شرکت‌های حاضر در ارزیابی ارائه خواهد گردید.

دبیر علمی این رویداد در ادامه افزود: حضور در این ارزیابی می‌تواند منافع سازمانی متعددی را برای شرکت‌کنندگان فراهم آورد. برای شرکت‌هایی که به‌تازگی سفر دیجیتال خود را آغاز نموده‌اند و قصد برنامه‌ریزی در حوزه تحول دیجیتال را دارند، گزارش بازخورد این ارزیابی می‌تواند مبنایی برای تدوین برنامه تحول دیجیتال آنان قرار بگیرد. گزارش بازخورد برای شرکت‌هایی که در حوزه دیجیتال در حال فعالیت هستند و دستاوردهایی را نیز در سال‌های اخیر به‌دست آورده‌اند، می‌تواند مبنایی برای ارزیابی اثربخشی تلاش‌هایشان در این حوزه باشد. همچنین، حضور در این ارزیابی امکان استفاده از تجارب سایر شرکت‌های فعال در حوزه تحول دیجیتال را برای شرکت‎ها فراهم می‌نماید.

شایان ذکر است هر ساله دانشگاه تهران با حضور متخصصین حوزه تحول دیجیتال، به ارزیابی و ارائه گزارش بازخورد بلوغ دیجیتال به سازمان‎های کشور می‎پردازد. شرکت‎ها در محورهای زبدگی دیجیتال، نوآوری دیجیتال و رهبری دیجیتال بررسی و تحلیل می‎گردند.

در 5 دوره قبلی این رویداد، سازمان‌های مطرحی از صنایع مختلف همچون بانکداری و بیمه، فناوری اطلاعات، صنایع تولیدی و دارویی، توریسم، نفت و گاز و پتروشیمی، فولاد و آموزش از بخش خصوصی و دولتی حضور داشته‌اند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و همچنین ثبت‌نام در ارزیابی می‌توانید به سایت dtconf.ir  مراجعه فرمایید.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید