راهنمای خرید روتختی پیگمنت

    کد خبر :924342

یک مساله ساده که در زیبایی اتاق خواب و همچنین راحتی خواب افراد داخل آن تأثیر بسیار زیادی دارد، انتخاب یک روتختی مناسب و زیبا است. اما عده زیادی غافل از تأثیر بالای این موضوع، آن را نادیده می‌گیرند و به نظرشان کشیدن یک پتوی معمولی روی تخت کافی است.

از طرفی گاهی نیز اقدام به خرید روتختی می‌کنند اما به دلیل رعایت نکردن نکات اصولی، خرید آن‌ها رضایت‌بخش نخواهد بود و باید در آینده مجدداً برای تهیه یک مدل دیگر هزینه کنند.

روتختی پیگمنت نوع تقریباً جدیدی از این محصولات است که می‌توانید آن را با هزینه کمتر تهیه کنید و انعطاف‌پذیری بالایی در انتخاب انواع آن و حتی طرح و رنگ دلخواهتان دارید. اما این روتختی‌های چه ویژگی‌هایی دارند و برای چه اتاق‌هایی مناسب هستند؟

در پاسخ به این سؤالات، این مطلب را به راهنمای خرید روتختی پیگمنت اختصاص دادیم تا اگر قصد خرید روتختی در مشهد یا هر شهر دیگری را دارید، بدانید به چه نکاتی باید دقت کنید. پس برای آگاهی از آن‌ها تا انتها همراه ما بمانید.

روتختی پیگمنت چیست؟

به احتمال زیاد شما نیز در فروشگاه‌های آنلاین یا حتی مغازه‌های حضوری ست‌های مختلفی از روتختی، بالش، پرده، آباژور و حتی فرش را دیده‌اید و با خود درباره نحوه تولید آن‌ها فکر کرده‌اید. حتی گاهی ممکن است پیام‌هایی را روی درب فروشگاه‌ها یا داخل سایت آن‌ها مشاهده کنید که شما را به چاپ طرح دلخواهتان روی روتختی تشویق می‌کنند.

روتختی پیگمنت نوع جدیدی از روتختی است که با استفاده از چاپ پیگمنت تولید خواهد شد. بخواهیم ساده‌تر موضوع را توضیح دهیم، پیگمنت یک نوع چاپ جدید است که تولیدکنندگان با کمک دستگاه‌ها و رنگدانه‌های مخصوص آن، طرح و رنگ دلخواه مشتری را روی سطح پارچه چاپ می‌کنند.

این طرح‌ها را معمولاً تنها روی یک سمت پارچه ایجاد می‌کنند و پس از خشک شدن با شستشو یا استفاده، رنگ پس نمی‌دهند. همچنین قیمت چاپ روی پارچه کمتر از خرید پارچه‌های طرحدار بوده یا تنوع رنگ و طرح آن‌ها بسیار بیشتر از پارچه‌های طرحدار است. به‌همین دلیل امروزه استفاده از این نوع کالای خواب جایگزین خرید سایر محصولات گران قیمت و سنگین شده است.

راهنمای خرید روتختی پیگمنت

همان‌طور که شما هنگام خرید تشک در مشهد یا سایر شهرها به کیفیت و جزئیاتی مانند اندازه آن توجه می‌کنید، زمان خرید روتختی پیگمنت نیز باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

سایز

اولین نکته‌ای که باید در زمان انتخاب و خرید روتختی به آن توجه کنید، سایز تختتان و خرید یک روتختی متناسب با آن است. تخت‌های دو نفره معمولاً 160 سانتی‌متر عرض و دو متر طول دارند و عرض سرویس خواب‌های یک نفره نیز معمولاً بیشتر از 140 سانتی‌متر نیست.

اگر تخت‌های شما اندازه استاندارد را دارند، در خرید روتختی پیگمنت مناسب مشکل خاصی نخواهید داشتو اما اگر سرویس خواب خود را بزرگتر یا کوچکتر از اندازه معمول بخرید، باید سایز روتختی را نیز با توجه به آن انتخاب کنید.

استفاده از ملحفه‌های خیلی بزرگ یا خیلی کوچک رو تخت می‌تواند دکوراسیون اتاق خوابتان را ناقص کند و در نتیجه آن، زیبایی طرح و رنگ ملحفه به علت اندازه نامناسبی که دارد اصلاً به چشم نیاید.

طرح و رنگ

اگر برای خرید تشک رویال در مشهد یا هر شهر دیگری به یک فروشگاه کالای خواب مراجعه کرده‌اید و با دیدن ست روتختی‌های پیگمنتی زیبا تصمیم گرفته‌اید ملحفه‌ها و لحاف خود را عوض کنید، حتماً به طرح و رنگ مناسب با اتاقتان توجه کنید.

روتختی پیگمنتی تنوع بسیار زیادی دارد و این موضوع می‌تواند شما را در انتخاب بهترین محصول سردرگم کند. اما قبل از خرید به یاد داشته باشید که هر رنگی مناسب فضا و دکور اتاق خواب شما نیست.

فضای کلی اتاق خواب باید آرامش را به افراد داخل آن القا کند. پس اگر سایر جزئیات موجود در آن شلوغ و طرحدار هستند، به سراغ لحاف ساده‌تر بروید. اما اگر رنگ و جزئیات اتاقتان ساده باشد، دستتان برای انتخاب محصولات با طرح شلوغ نیز بازتر است.

همچنین سعی کنید رنگ‌هایی را انتخاب کنید که با سایر اجزای اتاقتان مکمل هستند یا در یک طیف رنگی قرار دارند.

سبک سرویس خواب

انواع روتختی پیگمنتی معمولاً طرح‌های مدرنی دارند و پیدا کردن یک نمونه با طراحی کلاسیک در بازار این نوع محصولات کار ساده‌ای نیست. در نتیجه اگر سرویس تخت شما طراحی مدرنی را دارد، توصیه می‌کنیم به فکر خرید این روتختی‌های جدیدی باشید. گرچه دقت کنید که این محصولات برای تخت‌های دارای طراحی کلاسیک، گزینه خیلی مناسبی نیستند.

پارچه

برای چاپ پیگمنت روی پارچه‌های مختلف هیچ محدودیتی وجود ندارد. زیرا پیگمنت‌ها در دو دسته آلی و معدنی جای می‌گیرند که آن‌ها را برای چاپ روی هر نوع پارچه‌ای مناسب می‌کند.

پس در انتخاب لحاف و روتختی پیگمنتی برای تخت خود حتماً به جنس پارچه به‌کار رفته در آن توجه کنید و پارچه‌های خشک و خشن را برای این کار انتخاب نکنید. زیرا خواب راحت را از شما می‌گیرند.

شستشو

قبل از خرید روتختی پیگمنت مورد نظر خود، حتماً در مورد نحوه شستشوی درست آن سؤال بپرسید. زیرا بعضی از این روتختی‌ها که در شرایط ایده‌آلی تولید نشده‌اند، ممکن است پس از شستشو رنگ خود را از دست بدهند.

بنابراین نه تنها خرید خود را از یک مرکز معتبر انجام دهید، بلکه بدانید آیا خدمات پس از فروش برای مقابله با چنین مشکلاتی را دارند یا نه. همچنین پارچه استفاده شده در روتختی پیگمنتی اهمیت بسیار زیادی دارد. گروهی از پارچه‌ها پس از شستن دچار آبرفت خواهند شد یا حالت ایستایی خود را از دست می‌دهند.

بهترین روش شستشوی این نوع روتختی، سپردن آن به خشکشویی‌هایی است که در این کار تبحر و دقت کافی دارند و از آسیب رساندن به آن‌ها جلوگیری می‌کنند. اما اگر قصد دارید ملحفه و لحاف خود را در خانه بشویید، به شما توصیه می‌کنیم از آب گرم و شوینده‌های قوی استفاده نکنید.

سخن نهایی

چاپ پیگمنت یک روش نوین برای داشتن روتختی و سرویس‌های اتاق خواب است که تنوع بسیار زیادی در طرح و رنگ دارد. ما در این مطلب که یک راهنمای خرید روتختی پیگمنت بود، نکاتی را به شما یادآوری کردیم تا در زمان انتخاب این محصولات به آن‌ها توجه کنید و از خرید خود راضی باشید.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید