تاثیر انتخاب لباس مناسب در ورزش بانوان

    کد خبر :924850

تاثیر لباسی که برای ورزش استفاده می‌کنید، آنقدر زیاد است که نمی‌توانید تصور کنید. در واقع این لباس شما است که تعیین می‌کند میزان تعریق شما در ورزش و میزان حرارتی که از بدن شما خارج می‌شود چقدر باشد. حتی تنگ و یا گشاد بدن لباس ورزشی شما تعیین می‌کند که بتوانید به ورزش کردن ادامه دهید و یا نه. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی پوشش بانوان در ورزش و انتخاب بهترین نوع آن بپردازیم.

 

ویژگی مناسب‌ترین پوشش بانوان در ورزش

پوشش بانوان در ورزش باید ویژگی‌هایی داشته باشد که توجه به آن‌ها به بهبود عملکردتان در ورزش کمک زیادی می‌کند. ویژگی‌های مهمی همچون جنس پارچه لباس، سایز لباس و میزان پوشانندگی آن از جمله مواردی است که باید به آن توجه کنید.

جنس پارچه

انتخاب جنس پارچه متناسب با نوع ورزش شما بسیار مهم است. استفاده از پارچه‌هایی که تنفس‌پذیری بالایی داشته و مانع از تعریق زیاد شما در هنگام ورزش می‌شوند. به شما کمک می‌کند تا احساس بهتری در هنگام ورزش داشته باشید. همچنین سعی کنید پارچه‌هایی را انتخاب کنید که در زمان که عرق را جذب می‌کنند رطوبت را به سایر لباس‌های شما منتقل نکنند.

سایز لباس ورزشی

در انتخاب پوشش بانوان در ورزش باید به این نکته توجه شود که بدن شما باید در راحت‌ترین حالت قرار بگیرد. عواملی مانند تنگ و یا گشاد بودن بیش از حد لباس در هنگام ورزش ، دامنه حرکت شما را محدود کرده و علاوه بر آنکه نمی‌توانید حرکات را به صورت کامل و به درستی انجام دهید، انرژی شما را نیز می‌گیرد.

پوشانندگی لباس ورزشی

یکی دیگر از مواردی که برای انتخاب پوشش بانوان در ورزش باید به آن توجه کرد، میزان پوشانندگی لباس ورزشی است. عموما افراد تمایل دارند در هنگام ورزش از تاپ و شلوارک استفاده کنند تا علاوه بر آنکه زیاد عرق نکنند، احساس گرمای زیادی نیز نداشته باشند. این انتخاب برای فصول گرم سال می‌تواند مناسب باشد، اما اگر قصد دارید برای زمستان لباس ورزشی تهیه کنید، لازم است به این نکته توجه کنید که پوشیدن لباس خیلی باز و یا خیلی نازک سبب می‌شود تا سرما بخورید و یا به خشکی ماهیچه مبتلا شوید.

انواع لباس ورزشی

تا اینجا در مورد جنس لباس ورزشی و ویژگی‌های آن‌ها صحبت کردیم. در ادامه قصد داریم بررسی کنیم که انواع لباس ورزشی چیست و در هنگام خرید لازم است به چه چیزهایی برای انتخاب آن‌ها کمک کنیم.

♦ پیراهن، لباس ورزشی و یا تاپی که قصد دارید آن را بپوشید، نباید خیلی تنگ و یا خیلی گشاد باشد.

♦ شلوار ورزش شما باید از نوع کشسان باشد تا دامنه حرکت شما در هنگام انجام حرکات ورزشی را محدود نکند.

♦ مناسب‌ترین جوراب ورشی برای ورزشکاران، جورابی است که مچ پای آن‌ها را بپوشاند. این مدل جوراب‌ها ضربه وارده به مچ را تا حد امکان گرفته و از آسیب رسیدن به آن جلوگیری می‌کند.

♦ کفش ورزشی متناسب با نوع ورزش شما باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که پاهای شما برای انجام حرکات ورزشی در راحت‌ترین حالت قرار بگیرد.

لباس زیر مناسب برای ورزش

پوشش بانوان در ورزش به علت آناتومی ویژه بدنی آن‌ها باید به گونه‌ای باشد که از سینه‌ها در هنگام انجام حرکات جلوگیری کند. حرکت کردن سینه‌ها در هنگام ورزش سبب آسیب رسیدن به آن‌ها می‌شود. همچنین مرطوب ماندن شورت و سوتین در هنگام ورزش و یا بعد از آن سبب بروز عفونت و مشکلات پوستی در فرد می‌شود. از آنجایی که شورت و سوتین در نزدیک‌ترین فاصله به اندام شما قرار دارند، توجه به ویژگی‌هایی مانند جنس مرغوب و تنفس پذیری بالا و همچنین قابلیت جذب رطوبت سبب می‌شود تا بهترین نتیجه را از خرید گرفته و سلامت اندام شما حفظ شود.

سخن پایانی

توجه به لباس زیر که قصد دارید در هنگام ورزش کردن بپوشید بسیار مهم است. پوشش بانوان در هنگام ورزش تنها به لباس‌های رویی آن‌ها برنمی‌گردد و لازم است تا برای حفظ بدن از آسیب‌ها احتمالی و یا عرق سوز شدن ، به لباس زیر نیز توجه شود. دنیای پرتنوع لباس زیر ورزشی دست شما را برای انتخاب باز گذاشته است و شما می‌توانید متناسب با نیاز و سلیقه خود بتوانید مدل دلخواه را برای خود خریداری کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید