شرایط و قوانین ماهیگیری در کیش

    کد خبر :925439

شرایط و قوانین ماهیگیری در کیش چیست؟ آیا می‌توانیم در همه‌ سواحل کیش ماهیگیری کنیم؟ آیا ماهیگیری در کیش نیاز به مجوز دارد؟ این سؤالات، مواردی هستند که در حین مسافرت به کیش، ممکن است ذهنتان را مشغول کند.

جزیره کیش یکی از مکان‌های پرطرف‌دار برای گذراندن تعطیلات و اوقات فراغت است. این جزیره به دلیل داشتن سواحل صخره‌ای، تنوع ماهی و امکانات مختلف، یک مقصد عالی برای علاقه‌مندان ماهیگیری است.

نکته‌ای که در مورد ماهیگیری در کیش وجود دارد این است که باید حتماً به یکسری از موارد توجه کنید. ما در این مقاله قصد داریم شما را با شرایط و قوانین ماهیگیری در کیش آشنا کنیم و به سؤالات شما درباره این موضوع، پاسخ دهیم.

اگر به ماهیگیری علاقه‌مند هستید و قرار است به کیش سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

شرایط و قوانین ماهیگیری در کیش: مکان‌های مجاز برای ماهیگیری

جزیره کیش به دلیل داشتن آب بسیار شفاف و تمیز، دارای تنوع ماهی فراوانی است. تقریباً همه‌ قسمت‌های ساحل کیش برای ماهیگیری مجاز هستند، اما باید توجه داشت که اسکله‌های تفریحیِ مخصوص شنا و بازی‌های آبی، برای این کار مناسب نیستند.

مکان‌های مختلفی مانند پل، ساحل صخره‌ای، ساحل شنی و … برای ماهیگیری در کیش وجود دارد اما سواحل جنوبی و غربی جزیره، برای این کار مناسب‌تر است. در صورت علاقه می‌توانید از قایق‌های اجاره‌ای برای ماهیگیری در وسط دریا، استفاده کنید.

بهترین زمان برای ماهیگیری در کیش

طبق شرایط و قوانین ماهیگیری در کیش، تنها در نیمه‌ دوم سال یعنی پاییز و زمستان می‌توانید در همه‌ مکان‌ها مشغول به ماهیگیری شوید. ماهیگیری در نیمه‌ اول سال به دلیل تخم‌ریزی ماهی‌ها و… ممنوع است، مگر اینکه در اسکله باشید و یا با استفاده از قایق به وسط دریا بروید.

آب‌وهوای کیش گرم است و تقریباً همیشه آفتاب دارد. بهترین ساعات ماهیگیری در این جزیره، صبح‌ها (۴ تا ۷) و غروب است. در این ساعات دمای هوا کمتر است و ماهی‌های بیشتری به آب نزدیک هستند؛ بنابراین می‌توانید با لذت بیشتری مشغول ماهیگیری شوید.

باتوجه‌به تمام توضیحات، اگر به ماهیگیری علاقه‌مند هستید و قصد دارید با استفاده از تور کیش از تهران به این جزیره سفری داشته باشید، حتماً نیمه دوم سال و ساعات اولیه صبح را برای ماهیگیری انتخاب کنید.

امکانات ماهیگیری در کیش

در قسمت‌های مختلف جزیره‌ کیش، امکانات مختلفی برای راحتی مسافران و ماهیگیری قرار گرفته است. سواحل دریای کیش بسیار تمیز، آرام و زیبا هستند و همین موضوع ماهیگیری در این جزیره را بسیار لذت‌بخش می‌کند.

علاقه‌مندان به ماهیگیری، مطمئناً در کیش ناامید نخواهند شد. اگر یک ماهیگیر مبتدی باشید، با استفاده از تجهیزات ساده و قلاب ماهیگیری‌ می‌توانید در اسکله، سواحل جنوبی و غربی و سایر مکان‌های مجاز در کیش، مشغول ماهیگیری شوید.

اگر هم دوست دارید در آب‌های عمیق‌تر ماهیگیری کنید، با استفاده از تورهای ماهیگیری، این کار انجام‌شدنی است. با این تورها توسط افراد حرفه‌ای، با قایق به وسط دریا رفته و مشغول ماهیگیری می‌شوید. برای افراد حرفه‌ای‌تر هم کلوپ‌های ماهیگیری، عالی خواهد بود. این کلوپ‌ها با تجهیزات ویژه و افراد حرفه‌ای، شما را جهت ماهیگیری به مکان‌های خاص می‌برند. انتخاب شما هرچه که باشد، کیش برایتان فراهم می‌کند و بهترین لحظات را برای شما رقم می‌زند.

ماهی‌ها و خطرات ماهیگیری در کیش

جزیره کیش بسیار کم‌خطر است و به‌ندرت اتفاقات ناخوشایند دریایی اتفاق می‌افتد. از همین جهت این جزیره برای ماهیگیری بسیار بی‌خطر و مناسب است.

سواحل کیش، کم‌خطرترین ماهی‌ها را دارد و حتی کوسه‌هایی که در اطراف ساحل مشاهده می‌کنید، به انسان‌ها هیچ آسیبی وارد نمی‌کنند و تنها به دنبال ماهیان کوچک هستند.

با ماهیگیری در جزیره کیش می‌توانید ماهیان خوراکی زیادی را شکار کنید که شامل موارد زیر است:

♦ شیرماهی

♦ ماهی سرخو

♦ سه کله ماهی

♦ ماهی جاش طلایی

♦ هوور ماهی

♦ هامور

♦ نیزه ماهی

♦ ماهی زرده

♦ طوطی ماهی

♦ ماهی گرفه

و…

ماهیگیری در جزیره زیبای کیش و آب‌های درخشان آن، آرامش و لذت زیادی را به افراد منتقل می‌کند و نیاز به مهارت و تجهیزات ویژه‌ای هم ندارد.

اگر در اصفهان ساکن هستید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً با تور کیش از اصفهان به این جزیره سفر کرده و تجربه‌ یک ماهیگیری لذت‌بخش را در خاطرات خود ثبت کنید.

کلوپ‌های ماهیگیری و تجهیزات موردنیاز

کیش دارای کلوپ‌های زیادی است که تفریحات دریایی مختلف مثل غواصی، ماهیگیری، گشت‌وگذار دریایی و … را با استفاده از تجهیزات به‌روز و افراد حرفه‌ای، برگزار می‌کند. یکی از این کلوپ‌های پرطرف‌دار، کلوپ ماهیگیری است.

با عضویت در کلوپ‌های ماهیگیری و پرداخت هزینه‌ مربوط به آن می‌توانید از امکانات کلوپ استفاده کنید.

این کلوپ‌ها معمولاً خدماتی مثل استفاده از قایق و تور دریایی، تجهیزات ماهیگیری و آموزش را ارائه می‌دهند و بر اساس این خدمات، مبالغ متفاوتی را دریافت می‌کنند.

اگر دوست دارید یک ماهیگیری حرفه‌ای را تجربه کنید، استفاده از این کلوپ‌ها گزینه‌ مناسبی است. معروف‌ترین کلوپ‌های ماهیگیری کیش، کلوپ دریایی مارینا فیشینگ و هامور است.

درصورتی‌که قصد دارید جهت سرگرمی، این فعالیت را انجام دهید، داشتن یکی قلاب برای شما کافی خواهد بود. اما اگر قصد دارید به‌صورت حرفه‌ای‌تر مشغول ماهیگیری در جزیره کیش شوید، نگران تجهیزات نباشید. در این جزیره فروشگاه‌های متعدد، جهت فروش تجهیزات ماهیگیری وجود دارد که تمامی نیازهای شما را رفع خواهد کرد.

سخن پایانی در مورد شرایط و قوانین ماهیگیری در کیش

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با شرایط و قوانین ماهیگیری در کیش آشنا کنیم و هر اطلاعاتی که در این باره به آن نیاز داشتید را با شما به اشتراک گذاشتیم. اگر قصد دارید به‌زودی با تور کیش از شیراز، سفری به کیش داشته باشید، خواندن جزئیات این مقاله به شما کمک می‌کند تا به بهترین شکل از لحظات خود استفاده کنید.

ماهیگیری یک ورزش آرامش‌بخش و درعین‌حال بسیار مفرح است و تجربه‌ آن در کنار آب‌های زیبای خلیج‌فارس و سواحل کیش، این ورزش را خاطره‌انگیزتر می‌کند.

این تجربه بر اساس نوع انتخاب شما می‌تواند بسیار ارزان یا گران باشد، یا در صورت به‌همراه‌داشتن تجهیزات، رایگان تمام شود. انتخاب شما هرچه که بود فرقی ندارد، اما توصیه می‌کنیم که حتماً در سفر خود، یک روز را به این کار اختصاص دهید. مطمئن باشید که از این تصمیم پشیمان نخواهید شد.

در پایان اگر تجربه‌ای در مورد شرایط و قوانین ماهیگیری در کیش دارید و یا نکته‌ای را می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده، خوشحال می‌شویم که آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید