پیغام تل آویو به کشورهای عربی درباره عملیات احتمالی علیه ایران

    کد خبر :1062227
پیغام تل آویو به کشورهای عربی درباره عملیات احتمالی علیه ایران

 منابع عبری گزارش دادند که رژیم صهیونیستی پیام‌هایی پشت پرده به کشورهای عربی منطقه ارسال و به آنها اطلاع داده که در  پاسخ خود به حمله ایران به گونه‌ای عمل خواهد کرد که تهدیدی برای آن کشورها یا حکومت‌هایشان نباشد.

به گزارش «العربی الجدید» رسانه رسمی رژیم صهیونیستی (کان) امروز سه شنبه در گزارشی تأکید کرد که کشورهای منطقه از واکنش مورد انتظار رژیم صهیونیستی به حمله ایران که برخی از آنها در مقابله با آن به نوعی مشارکت داشته‌اند، بسیار نگران هستند.

این رسانه عبری خاطرنشان کرد: ترس واقعی این کشورها این است که رژیم صهیونیستی به گونه‌ای عمل کند که ایران را وادار به پاسخگویی از طریق هدف قرار دادن این کشورها کند، به خصوص که ایران بارها تهدید کرده که هر کشوری که خاک یا آسمان خود را در اختیار رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران قرار دهد وارد دایره هدف خواهد شد.

براساس این گزارش، جنگ مستقیم بین رژیم صهونیستی و ایران ممکن است پای عراق را به میان بکشد و همچنین بر اردن و ثبات آن سایه بیفکند. امارات متحده عربی و عربستان سعودی نیز از رویارویی مستقیم بین رژیم صهونیستی و ایران بیم دارند چون ممکن است پای نیروهای انصارالله نیز به میان کشیده شود.

این رسانه مدعی شد که برخی کشورهای عربی در مقابله با حمله ایران به رژیم صهیونیستی به نحوی عمل کردند که انتقاد و اعتراض اردوگاه حامی ایران را در پی داشت و رژیم صهیونیستی نیز در حمله احتمالی خود این موضوع را مد نظر قرار خواهد داد تا طوری وانمود نشود که این کشورها در حمله‌اش نقشی داشته‌اند.

در همین حال، تل آویو به رایزنی‌های داخلی خود در مورد ماهیت حمله، حجم و زمان آن ادامه می دهد و اختلافات بین کسانی که خواستار حمله‌ای قوی به ایران هستند و کسانی که از حمله محدود دفاع می‌کنند بالا گرفته است.

در جلسه دیروز دوشنبه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی، احتمال «آسیب رساندن به ایران بدون راه‌اندازی جنگ تمام‌عیار» مطرح شد، اما این جلسه بدون تصمیم روشنی پایان یافت.

تل آویو به دنبال انجام عملیاتی با هماهنگی ایالات متحده است. پس از به تعویق انداختن دیدار بنیامین نتانیاهو، رئیس دولت اشغالگر با رهبران مخالفان، انتظار می‌رود در ساعات آینده جلسات دیگری در کابینه جنگی و محافل گسترده‌تری برگزار شود که یکی از آنها ممکن است شامل مخالفان باشد.

این گزارش در حالی منتشر شده که الی کوهن، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی، برای انجام دیدارهای دیپلماتیک دوجانبه و مشارکت در کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر صبح امروز (سه‌شنبه 16 آوریل) وارد امارات متحده عربی شد.

به گزارش «جروزالم پست»، کوهن که به دبی رفته قرار است در این سفر با مقامات بلندپایه امارات و نیز وزرا و مقاماتی از دیگر کشورهای مشارکت‌کننده در کنفرانس بین‌المللی دیدار و درباره تقویت روابط در عرصه انرژی مذاکره کند.

در این باره، کوهن تأکید کرد: حوادث هفته‌های اخیر اهمیت همکاری اسرائیل با همسایگانش در خاورمیانه را ثابت کرد. وی افزود: می‌کوشم که برای تقویت روابط در راستای ثبات و شکوفایی در خاورمیانه تلاش کنم.

منبع: میدل ایست نیوز

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. ایرانی گفت:

    ورود کالا از امارات ممنوع شود. انوقت خواهی دید که امارات یک شبه دوباره به بیابان تبدیل خواهد شد. البته اگر فرزندان حکومتی ها که روزانه میلیون ها دلار از بابت خرید کالاها از امارات سود مفت به جیب می زنند اجازه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید