پیشنهاد بیرانوند به فدراسیون جهانی وزنه‌برداری

  • ورزشی
  • یکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷ ۱۱:۲۵
    کد خبر :403879

دبیر فدراسیون وزنه برداری کشورمان و عضو کمیته آموزش و مربیان فدراسیون جهانی پیشنهاد انتخاب برترین مربی سال را ارائه می‌کند.

به گزارش بازتاب و به نقل از سایت فدراسیون وزنه برداری، محسن بیرانوند عضو کمیته آموزش و مربیان فدراسیون جهانی وزنه برداری (IWF) امروز در جلسه این کمیته شرکت می‌کند.

در این نشست که بین اعضای این کمیته و مربیان سراسر دنیا برگزار می‌شود، وی قصد دارد پیشنهاد انتخاب مربی برتر جهان را جهت بررسی و تصویب نهایی کمیته آموزش و مربیان، ارائه دهد.

بیرانوند به تشریح این طرح پرداخت و گفت: سالیانه از طریق سایت فدراسیون جهانی با نظرسنجی، برترین وزنه بردار سال انتخاب می شود. طرح انتخاب برترین مربی آقایان و بانوان نیز به مربیان سراسر دنیا این انگیزه را می‌دهد تا به بهترین شکل به دنبال پیشرفت این رشته باشند.

وی ادامه داد: انتخاب برترین مربی سال دنیا، ارج نهادن به جایگاه رفیع مربیان خواهد بود. برای اهمیت دادن به این قشر زحمتکش، مربیانی که بدون رفتار ناجوانمردانه و عدم استفاده از دوپینگ با ورزشکاران بسیار با اخلاق و با کیفیت به مقام‌های بالای مسابقات جهانی دست پیدا می‌کنند، به عنوان برترین مربی خانم و آقا انتخاب خواهند شد.

بیرانوند تاکید کرد: تا به امروز طرحی در این خصوص به فدراسیون جهانی ارائه نشده است. هدف من از پیشنهاد این طرح احترام به جایگاه مربیان سراسر دنیا است. برهمین اساس مربیان درمی یابند که عملکردشان دیده می‌شود و با انگیزه بیشتری به فعالیت می‌پردازند.

عضو کمیته آموزش و مربیان فدراسیون جهانی در خصوص شاخص‌های ارزیابی این طرح اضافه کرد: این کار نیاز به کارشناسی فراوان دارد. شاخص‌های ارزیابی برای انتخاب برترین مربی زن و مرد شامل کسب امتیاز و مدال در مسابقات قاره‌ای و جهانی، رتبه تیمی، چاپ و نشر مقالات و کتب علوم وزنه برداری، آنتی دوپینگ و شرکت در کلاس‌های سالیانه دانش افزایی فدراسیون جهانی است. عدم تست دوپینگ ورزشکار امتیاز دارد. مربی که تست شاگردش مثبت اعلام شود به مدت دو سال از انتخاب کنار گذاشته خواهد شد.

وی تصریح کرد: تیم‌های رده‌های سنی ایران که در مسابقات بهترین نتیجه را می‌گیرند، با شاخص‌های ارزیابی که در این طرح وجود دارد، به طور حتم در راس انتخاب جای خواهند گرفت.

بیرانوند اظهار داشت: پیشنهاد این طرح را ترجمه و به فدراسیون جهانی و برای تمامی اعضای کمیته آموزش و مربیان ارسال کرده‌ام که برخی از اعضا استقبال کردند. امیدوارم از این طرح به خوبی دفاع کنم و نظر مثبت اعضا و تاماش آیان رئیس فدراسیون جهانی را به دست آورم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید