درخواست پوتین از فرماندهان ارتش اوکراین: قدرت را در دست بگیرید

    کد خبر :891040

رئیس جمهوری روسیه ضمن درخواست از فرماندهان ارتش اوکراین برای کنترل قدرت در این کشور، تاکید کرد که مذاکره با آنها آسان تر خواهد بود.

به گزارش شفقنا به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری این کشور عصر روز جمعه طی سخنانی پیش از نشست شورای امنیت فدرال کشورش، ملی گرایان افراطی در اوکراین را تروریست توصیف کرده و خاطر نشان ساخت که آنها راکت اندازهای «گراد» در داخل شهرهای کی‌یف، پایتخت و خارکف، دومین شهر بزرگ این کشور مستقر می کنند.

پوتین در سخنان خود در این باره اظهار داشت: هدف اصلی نیروهای روسیه درگیری با نیروهای اوکراینی نیست بلکه با گروه های افراطی نازی است که مسئولیت کشتار ساکنان در دونباس (منطقه واقع در شرق اوکراین) و ریختن خون شهروندان بی گناه جمهوری های مردمی (جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوهانسک) را بر عهده دارند.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه همچنین تصریح کرد: علاوه بر این، عناصر این گروه ها اقدام به استقرار سامانه های موشکی در میان محله های مسکونی در شهرهای کی‌یف و خارکف می کنند و این کار نیز جان ساکنان بی خطر را به خطر می اندازد.

پوتین در این باره افزود: در واقع آنها با همان روش تروریست ها در سراسر جهان رفتار می کنند؛ آنها پشت مردم پنهان می شوند به امید این که روسیه متهم شود که باعث تلفات غیر نظامیان شده است؛ به طور قابل اعتمادی مشخص است که همه این کارها بنا به درخواست مشاوران غربی و در راس آنها، مشاوران آمریکایی اتفاق می افتد.

رئیس جمهوری روسیه همچنین از فرماندهان ارتش اوکراین خواست که قدرت را در این کشور به دست خود بگیرند و در این رابطه گفت: به نظر می رسد در مقایسه با باند معتادان و نئونازی ها که در کی‌یف مستقر شدند و همه ملت اوکراین را به گروگان گرفتند، دستیابی به توافق با شما برای ما راحت تر خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید