پرونده ساسان پرکان در فدراسیون ژیمناستیک بسته شد؟

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ۱۱:۲۴
    کد خبر :487516

رئیس و دبیر فدراسیون ژیمناستیک به آخرین وضعیت ورزشکار اهل سیستان و بلوچستان واکنش نشان دادند.

10 روز قبل بود که یک فیلم 14 ثانیه‌ای از ساسان پرکان نوجوان اهل سیستان و بلوچستان در حال اجرای حرکات ژیمناستیک در فضا مجازی منتشر شد. بلافاصله پس از این موضوع، رضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک دستور پیگیری و شناسایی این نوجوان مستعد را صادر کرد و قرار شد فدراسیون ژیمناستیک این موضوع را از طریق استان پیگیری کند.

با گذشت 10 روز از این ماجرا دیدار خاصی از سوی مسئولان کمیته ملی المپیک و فدراسیون ژیمناستیک با ساسان پرکان صورت نگرفت، این در حالی است که پرکان از هفته گذشته به تهران آمده و کارهای مربوط به حضور در یک برنامه تلویزیونی را انجام می‌دهد.

با توجه به دستور رئیس کمیته ملی المپیک، آخرین شرایط پرکان را از رئیس و دبیر فدراسیون ژیمناستیک جویا شدیم. زهرا اینچه‌درگاهی رئیس فدراسیون در این باره گفت: کمیته المپیک در راستای اهمیت به ورزشکاران، از نقطه نظر خودش صحبت‌هایی را مطرح کرد. ما هم در فدراسیون موظف هستیم به لحاظ فنی موضوع را پیگیری کنیم و کسانی را که شاخص و بارز باشند، از وجودشان بهره ببریم. پرکان هم یک ژیمناست قابل احترام است و در فیلم‌هایی که از او پخش شده، حرکات تاثیرگذاری را اجرا می‌کند، اما باید به این نکته توجه کرد که هزاران نفر قادرند این حرکت را انجام بدهند و اگر هر کدام از آنها با انتشار فیلم حرکات‌شان بخواهند به جمع نخبگان بپیوندند، این شرایط امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: خوشحالیم که به واسطه این حرکات، نام ژیمناستیک بیش از گذشته در جامعه مطرح شد، اما واقعیت این است که پرکان در لیست استعدادها هم نبود، این در حالی است که نخبگان ژیمناستیک از طریق طرح استعدادیابی شناسایی شده و تحت آموزش هستند. حتی آنهایی را که به لحاظ بدنی شرایط قابل قبولی را دارند نیز انتخاب شده‌اند. من دوست دارم پرکان تشویق شود، اما او شاخص‌های لازم را ندارد و نباید تب یک خبر اینستاگرامی ما را به لحاظ فنی فرابگیرد.

اینچه‌درگاهی در پاسخ به این سوال که چرا کمیته المپیک وارد این فضا شده است؟ اظهار داشت: بهتر است این موضوع را از طریق کمیته المپیک جویا شوید، اما فکر می‌کنم با نگاه پدرانه‌ای که صالحی‌امیری دارد، او سعی در تشویق نوجوانان و این ورزشکار به ورزش کردن داشته است. وظیفه ما و همه ارگان‌ها است که از چنین نوجوانانی حمایت کنیم، اما خیلی‌ها قادر به اجرای چنین حرکاتی هستند. در واقع به نگاه عوام، اجرای این حرکات جذابیت زیادی دارد، اما به لحاظ فنی نه.

وی با بیان اینکه طی 1.5 سال گذشته استان سیستان و بلوچستان رتبه نخست تخصیص اعتبار را به خود اختصاص داده، عنوان کرد: اولین پایگاه-مدرسه در این استان راه‌اندازی شده و قرار است مبین محمدابراهیمی مربی تیم ملی بزرگسالان نیز به این استان سفر کند و 4، 5 روز در ماه به آموزش مربیان استان و ورزشکاران بپردازد. ما همچنین در این مدت تلاش کرده‌ایم از یک مربی جوان استان که دچار ضایعه نخاعی شده بود، حمایت لازم را داشته باشمی و به امور درمانی و معاش او رسیدگی کنیم.

به گزارش تسنیم، محسن سلیمانی دبیر فدراسیون ژیمناستیک هم در این باره گفت: درست است که حرکات اجرا شده از سوی ساسان پرکان جذاب بوده، اما هزاران نفر در کشور می‌توانند مشابه و حتی بهتر از آن را اجرا کنند.اگر من یکی از مسئولان فنی فدراسیون هستم، می‌گویم که این حرکات خاصی نبود و نمی‌توان یک نفر را با اجرای پیچ نیم‌وارو و دیگر حرکات مشابه به تیم ملی آورد. در واقع ژیمناستیک اجرای حرکات در 6 وسیله است، در حالی که پرکان نه در تیم استانش بوده و نه انتخاب شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید