پرتاب ماموریت آرتمیس 1 ناسا مجددا تاخیر خورد

    کد خبر :940026
آرتمیس 1

ناسا پرتاب ماموریت آرتمیس 1 را به 27 سپتامبر با تاریخ پشتیبان‌گیری 2 اکتبر به تعویق انداخته است. این کار برای انجام کارهای تعمیر و آزمایش قبل از پرتاب انجام می‌شود. ماموریتی که چند باری می‌شود دچار تاخیر می‌گردد.

بازتاب-‌در طول عیب‌یابی قبل از پرتاب، تکنسین‌ها همه سیستم‌ها را آزمایش می‌کنند، نتایج تعمیر و نشتی را تأیید می‌کنند و همچنین سیستم را از نظر نشتی هنگام شروع سخت و پیش تقویت صحیح آزمایش می‌کنند.

این اولین انتقال نبوده و در 29 آگوست، مشکلاتی برای آب چهار موتور به وجود آمد که به دلیل نشت هیدروژن به دمای مطلوب خنک نشد. سپس مشکل برطرف شد، اما شروع به 3 سپتامبر موکول شد. آن روز، پرتاب 2.5 ساعت قبل لغو شد زیرا نشت سوخت کشف نشده بوده و این مشکل به صورت محلی قابل اصلاح نیست.

پرتاب ماموریت آرتمیس 1 ناسا مجددا تاخیر خورد

به عنوان بخشی از این ماموریت، قرار است فضاپیمای Orion در حالت بدون سرنشین با 10 مکعب پرتاب شود. اگر همه چیز خوب پیش برود و پرتاب دوباره به تعویق نیفتد، در آن صورت برنامه‌ریزی شده است که فضاپیما به ماه فرستاده شود، جایی که حدود 37 روز را سپری می‌کند و پس از آن به زمین باز می‌گردد و در اقیانوس آرام افتاده خواهد شد. در طول پرواز فضاپیما، سطح تشعشعات موجود در فضاپیما کنترل خواهد شد.

پیش از این، یک کاوشگر ناسا که به ماه پرواز می‌کرد به دلیل نقص در عملکرد به حالت ایمن منتقل شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید