پایه مشعل سکوی ١٣A پارس جنوبی بارگیری شد

    کد خبر :584599

پایه مشعل سکوی ١٣A پارس جنوبی در شرکت صنعتی دریایی ایران بارگیری شد.

به گزارش بازتاب به نقل از وزارت نفت، پیام معتمد، مجری فاز ١٣ پارس جنوبی با اشاره به بارگیری پایه مشعل سکوی ١٣A پارس جنوبی، این عملیات را اقدام مهمی در تکمیل فرآیند ساخت، نصب و راه‌اندازی سکوی ۱۳A توصیف کرد و گفت: این پایه مشعل روز سه شنبه ، هشتم مردادماه توسط جرثقیل دریایی HL-۵۰۰۰ در یارد شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در بوشهر با موفقیت بارگیری شد.

وی افزود: این پایه سکو با ۴۱۰ تن وزن و ۶۸ متر ارتفاع، به همراه پایل‌های پانزده گانه آن با وزن ۴۵۰ تن روی بارج مهدیس ۲ قرار گرفت.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه این جکت، آخرین سه پایه مشعل مربوط به سکوهای فاز ١٣ پارس جنوبی است که آماده انتقال و نصب در دریا می‌شود، گفت: عملیات مهاربندی پایه سکو و پایل‌های آن از چهار شنبه هفته جاری (نهم مردادماه) به مدت دو روز انجام شده و این بارج آماده ترک یارد صدرا به سمت موقعیت A فاز ١٣ خواهد بود.

به گفته معتمد، با توجه به شرایط آب و هوایی عملیات نصب این سازه‌ها ۱۰ تا ۱۵ روز توسط جرثقیل دریایی Sea Pad در خلیج فارس انجام می‌شود.

مجری فاز ١٣ پارس جنوبی درباره وضع سکوهای این فاز گفت: هم‌اکنون در بخش فراساحل فاز ١٣، دو سکوی ١٣B و ١٣D درحال تولید هستند و سکوهای ١٣A و ١٣C با نصب عرشه و دیگر متعلقات، به بهره‌برداری می‌رسند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید