آمادگی برای آغاز عملیات پیش راه اندازی نخستین سکوی فاز ۱۱؛

سازه‌های جانبی سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی نصب شد

    کد خبر :1006225

با نصب سازه‌های جانبی سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی، این سکو برای آغاز عملیات پیش راه اندازی آماده می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل گروه پتروپارس، با اتمام عملیات نصب نخستین سکوی گازی فاز ۱۱ پارس جنوبی در هفته گذشته، عملیات تکمیلی سکو، شامل نصب دو پل ارتباطی هر یک به طول ۸۰ متر و مجموع وزن ۴۰۰ تن، مشعل و سازه‌های پهلوگیر (Port Landing)، به وسیله شناور اوشنیک ۵۰۰۰ با موفقیت به پایان رسید.

هم اکنون و با انجام تکمیلی سکوی فاز ۱۱ و احتساب ۳۲۰۰ تن وزن سکوی اصلی و ۴۲۰۰ تن سازه‌های زیرآبی و جانبی که پیشتر و در مراحل قبلی این عملیات عظیم نصب شده‌اند، وزن مجموع سازه دریایی موقعیت ۱۱B پارس جنوبی به حدود ۸ هزار تن رسیده است.

نصب سازه‌های پهلوگیر سکوی فاز ۱۱ پهلوگیری دکل حفاری Welltarget۲ و شناور عملیاتی ابوذر ۱۲۰۰ را جهت آغاز فعالیت‌های پیش راه اندازی و راه اندازی امکان پذیر می‌کند.

با اتمام مراحل راه‌اندازی شامل عملیات هوک‌آپ، پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی نخستین سکوی گازی فاز ۱۱ پارس جنوبی که در فاصله حدود ۱۳۰ کیلومتری از ساحل قرار دارد، تولید زودهنگام گاز از آخرین فاز توسعه‌ای پارس جنوبی به زودی آغاز خواهد شد.

همزمان با عملیات راه‌اندازی به منظور بهره‌برداری از سکوی ۱۱B و تحقق فاز نخست تولید از طرح توسعه فاز ۱۱، فعالیت‌های حفر دیگر چاه‌های تولیدی ناحیه مخزنی این سکو توسط دکل حفاری انجام می‌شود.

گاز تولیدی سکوی ۱۱B از طریق خط لوله ۳۲ اینچ دریایی به پالایشگاه‌های خشکی واقع در پارس ۲ منتقل و با استفاده از ظرفیت این پالایشگاه ها، پس از فرآورش به خطوط سراسری انتقال گاز تزریق خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید