پایان فصل ناباروری در ایران

    کد خبر :667076

مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا، با عنوان این مطلب که فصل ناباروری را باید خاتمه یافته تلقی کرد، گفت: هزینه درمان ناباروری در ایران، بسیار ارزان تر از کشورهای دیگر است.

 

علی صادقی تبار مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا، در گفتگو با مهر، اظهار داشت: این مرکز، از ارکان درمان ناباروری در کشور تلقی می شود که با بهره گیری از متخصصین مجرب، توانسته به عنوان قطب درمان ناباروری در ایران، اعتماد زوجین نابارور را به خود جلب کند.

 

وی با اشاره به خدماتی که این مرکز ارائه می دهد، افزود: تمامی خدمات مورد نیاز زوجین نابارور در مرکز فوق تخصصی ابن سینا ارائه می شود. این مرکز در زمینه سقط مکرر، سلامت جنسی، درمان های کمکی و…، به زوجین نابارور خدمات می دهد.

 

صادقی تبار ادامه داد: با توجه به پیشرفت های علمی و پزشکی در حوزه درمان ناباروری، باید از ناباروری به عنوان واژه ای منسوخ یاد کرد و فصل ناباروری را خاتمه یافته تلقی کرد.

 

وی افزود: اگر زوجین نابارور همت کنند و در مسیر درمان خسته نشوند، می توانند از نعمت فرزند سالم برخوردار شوند.

 

صادقی تبار، بر ضرورت ارتقای سطح آگاهی و سواد سلامت مردم در حوزه درمان ناباروری تاکید کرد و گفت: برنامه «پایان ناباروری»، که چند فصلی است از شبکه چهار سیما روی آنتن رسانه ملی می رود، توانسته به خوبی به این ظرفیت توجه کند و مخاطبان زیادی را از این طریق آگاه سازد که ناباروری درمان پذیر است.

 

وی با اشاره به گروه مشاوران مرکز ابن سینا که هر هفته با توجه به موضوعی که در برنامه پایان ناباروری دنبال می شود، در این برنامه حضور می یابند، افزود: در این برنامه، به بیماری های ناباروری و روش ها و راه های درمان آن می پردازیم.

 

مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا، تاکید کرد: در خیلی از مواقع، آگاهی از اینکه اساسا چه درمان هایی برای ناباروری وجود دارد، منجر به فراهم شدن فرصت طلایی برای زوجین نابارور می شود و این برنامه توانسته این فرصت را در اختیار زوجین نابارور قرار دهد.

 

صادقی تبار ادامه داد: هدف ما از این برنامه این است که آگاهی زوجین نابارور و سایر افراد جامعه را بالا ببریم و اینکه بدانند با چه اقداماتی می توانند صاحب فرزند شوند.

 

وی با اشاره به علل ناباروری در زوجین، گفت: بر اساس آنچه تا کنون مشخص شده است، ۴۰ درصد علل ناباروری مربوط به مردان، ۴۰ درصد زنان و ۲۰ درصد علل ناباروری هنوز ناشناخته مانده است.

 

صادقی تبار افزود: با توجه به اینکه هنوز در برخی اقوام و مناطق کشور معتقدند علت ناباروری متوجه زن است، این برنامه کمک کرده است که چنین ذهنیتی اصولا درست نیست و ناباروری می تواند متوجه مرد نیز باشد.

 

مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا، در خصوص ۲۰ درصد علل ناشناخته ناباروری، گفت: این مسئله باعث نمی شود درمان را رها کنیم و برای همین ۲۰ درصد نیز، درمان به شکل کمک باروری قابل انجام است و این زوجین نیز می توانند صاحب فرزند شوند.

 

وی با اشاره به گران بودن درمان ناباروری در ایران، افزود: درمان ناباروری سه رکن دارد که شامل اقدامات تشخیصی، دارویی و جراحی است که هر سه رکن در کشور ما به خوبی دنبال می شود.

 

صادقی تبار ادامه داد: البته باید گفت که هزینه های درمان ناباروری در ایران در مقایسه با سایر کشورها که از همین تکنیک ها و دانش برخوردارند، بسیار ارزان تر است.

 

وی افزود: سیکل درمان ناباروری در ایران، کمتر از ۱۰۰۰ دلار است. در حالی که در کشورهای توسعه یافته این هزینه بین ۱۲ تا ۱۵ هزار دلار، اروپا ۸ هزار یورو، قبرس ترکیه و امارات بین ۵ تا ۶ هزار دلار هزینه دارد.

 

مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا، در عین حال خواستار افزایش پوشش بیمه ای خدمات درمان ناباروری در کشور شد و گفت: بیمه فقط برخی داروها و خدمات پاراکلینیک را پوشش می دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید