پایان امپراتوری بلک‌بری / سیستم‌عامل از دور خارج شد

    کد خبر :876396
پایان امپراتوری بلک‌بری

بلک‌بری از امروز (سه‌شنبه) به پشتیبانی از گوشی‌های هوشمند کلاسیک خود پایان می‌دهد.

گوشی‌های بلک‌بری که دارای سیستم‌عامل‌های بلک‌بری ۱/۷ و نسخه‌های قبلی، بلک‌بری ۱۰ و پلی‌بوک او اس ۱/۲ (PlayBook OS ۲.۱) از امروز دیگر خدماتی را دریافت نخواهند کرد و صاحبان این گوشی‌ها باید به دنبال تلفن دیگری باشند، چرا که این دستگاه‌ها عملکردهای اصلی خود مانند برقراری تماس، داده‌های تلفن همراه، پیامک و تماس‌های اضطراری را از دست خواهند داد. البته این تصمیم روی گوشی‌های این شرکت که دارای سیستم‌عامل اندروید هستند، تاثیری نخواهد داشت.

به طور حتم، آیفون در سال ۲۰۰۷ کل صنعت گوشی‌های هوشمند را تغییر داد، اما تقریبا همه سازندگان تلفن در آن زمان باور نداشتند که اپل بتواند چنین تاثیری بر بازار داشته باشد.

هنگامی که اپل نخستین آیفون را معرفی کرد، چندین مدیر از RIM (شرکت سازنده بلک‌بری) با گوشی هوشمند اپل شوخی کردند، زیرا فکر می‌کردند که مصرف‌کنندگان هرگز گوشی هوشمندی با صفحه نمایش لمسی و صفحه کلید مجازی نمی‌خواهند.

مایک لازاریدیس، موسس شرکت بلک‌بری درباره آیفون در ماه نوامبر سال ۲۰۰۷ گفته بود: «سعی کنید یک کلید وب را روی صفحه لمسی آیفون اپل تایپ کنید، این یک چالش واقعی است. شما نمی‌توانید آنچه را که تایپ می‌کنید ببینید.»

اما با این حال، مشتریان واقعا از داشتن یک گوشی هوشمند با نمایشگر لمسی بزرگ استقبال می‌کردند و در حالی که آیفون کم‌کم به یک موفقیت بزرگ جهانی تبدیل شد، ارزش بازار بلک‌بری تنها در سال‌های پس از معرفی اولین آیفون به میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا کرد. از سوی دیگر، شرکت‌هایی مانند سامسونگ به سرعت مسیر اپل را با گوشی‌های هوشمند صفحه لمسی دنبال کردند تا در بازار باقی بمانند.

به گزارش همشهری آنلاین، زمانی که بلک‌بری تصمیم گرفت با گوشی‌های هوشمند خود وارد کارزار شود، دیگر خیلی دیر شده بود. و اگر شما هنوز از یک گوشی کلاسیک بلک‌بری استفاده می‌کنید، بهتر است در اسرع وقت از تمام اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید