پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان شد

    کد خبر :277111

شماری از نمایندگان حزب حاکم به نخست‌وزیری پاشینیان رای مثبت دادند. این در حالی است که نمایندگان این حزب هفته پیش مانع از انتخاب پاشینیان شده بودند.پاشینیان رهبری جنبش اعتراضی در ارمنستان را به عهده داشت که باعث کناره‌گیری سرژ سرکیسیان، رئیس‌جمهوری پیشین این کشور از قدرت شد.

نیکول پاشینیان، رهبر مخالفان در ارمنستان به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور انتخاب شده است.

مجلس ارمنستان در نشست امروز سه‌شنبه، هشتم مه با ۵۹ رای موافق و ۴۲ رای مخالف، آقای پاشینیان را به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور انتخاب کرد.

شماری از نمایندگان حزب حاکم به نخست‌وزیری پاشینیان رای مثبت دادند. این در حالی است که نمایندگان این حزب هفته پیش مانع از انتخاب پاشینیان شده بودند.

هزاران نفر از هواداران پاشینیان در میدان اصلی شهر جریان رای‌گیری را تماشا کردند. بسیاری از این افراد لباس‌های سفید رنگ برای تاکید بر مسالمت‌آمیز بودن جنبش اعتراضی بر تن دارند.

پیش از رای‌گیری، آقای پاشینیان گفت فساد را در کشور ریشه‌کن خواهد کرد. او همچنین گفت جلوی تقلب انتخاباتی را خواهد گرفت.

پاشینیان با اشاره به نقش زنان در جنبش اعتراضی گفت باید فرصت‌های برابر برای زنان در کشور ایجاد شود و زنان باید حضور بیشتری در ساختار حکومت داشته باشند.

پاشینیان رهبری جنبش اعتراضی در ارمنستان را به عهده داشت که باعث کناره‌گیری سرژ سرکیسیان، رئیس‌جمهوری پیشین این کشور از قدرت شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید