پارلمان اروپا خواستار آتش‌بس در غزه

    کد خبر :1055071
پارلمان اروپا آتش‌بس در غزه

با گذشت حدود پنج ماه از آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه که تاکنون به شهادت بیش از ۳۰ هزار نفر انجامیده است، پارلمان اروپا برای نخستین‌بار از زمان آغاز جنگ خواستار «آتش‌بس فوری و دائمی» در غزه شد.

گزارش سال ۲۰۲۳ پارلمان اروپا با موضوع «وضعیت حقوق بشر و دموکراسی در جهان و سیاست اتحادیه اروپا در قبال آن» با اکثریت ۲۶۵ رای موافق و ۲۵۳ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع در مجمع عمومی این پارلمان به تایید اعضا رسید.

همچنین بنا به درخواست اعضای گروه چپ در پارلمان اروپا عبارت «فراخوان برای آتش‌بس فوری و دائمی در غزه» به ماده ۶۲ این گزارش افزوده شد.

در گزارش جدید اصلاح و تایید شده آمده است: «اتحادیه اروپا، کشورهای عضو آن و جامعه بین‌المللی خواستار آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه هستند تا دسترسی بی‌وقفه به غذا و آب برای همه تضمین شود»

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، در قطعنامه تصویب شده در ۱۸ ژانویه، «آتش‌بس دائمی» مشروط به «آزادی همه زندانیان و پاکسازی حماس» بود.

به گزارش ایسنا، در نشست مجمع عمومی پارلمان درباره گزارش مورد بحث که روز سه‌شنبه برگزار شد، بسیاری از نمایندگان از عدم گنجاندن غزه در گزارش انتقاد و اتحادیه اروپا را به این متهم کردند که رژیم اسرائیل را علیرغم جنایاتی که مرتکب شده، مجازات نکرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید