پاتک حامیان ترامپ به استیضاح

    کد خبر :656109

کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، تاکتیک انتخاباتی خود را روی تهدید و اطلاعات گمراه‌کننده پایه‌‌گذاری کرده و جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ را متهم به فساد در اوکراین کرده است.

 

به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، جمهوری‌خواهان قصد دارند تا اقدامات پسر بایدن در اوکراین را مورد بررسی قرار دهند و وزارت خزانه‌داری را تحت فشار قرار دهند تا اطلاعاتی از هانتر بایدن در یک شرکت انرژی اوکراینی افشا کند. در عین حال عضو ارشد کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به رئیس این کمیته تاکید کرد، جمهوری‌خواهان این مجلس از هانتر بایدن، آدام شف، افشاگر رسوایی ترامپ-اوکراین و تعدادی دیگر می‌خواهند تا در جلسات دادرسی استیضاح شهادت بدهند. ‌ در نامه داگ کالینز، عضو ارشد کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا خطاب به جری نادلر، رئیس این کمیته آمده است: «برای فراهم آوردن زمینه و شفافیت در مورد واقعیت‌های اساسی در تحقیق استیضاح مردم آمریکا شایسته این هستند که صحبت‌های شاهدان ذیل را در کمیته قضایی بشنوند: «آدام شف رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا، افشاگر ناشناس که شکایت او تحقیق استیضاح را به جریان انداخت،‌ هانتر بایدن پسر معاون رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا و عضو سابق هیات‌مدیره شرکت بوریسما هلدینگز».

 

به گزارش اقتصادنیوز،درباره استیضاح ترامپ باید گفت که وی متهم است که به اوکراین فشار وارد آورده تا از پسر مهم‌ترین رقیب خود برای انتخابات سال ۲۰۲۰ تحقیق به عمل آورد و حالا طرفداران ترامپ در داخل کنگره که با وی سمپاتی دارند، قصد دارند تا پای پسر جو بایدن را هم به ماجرا بکشند؛ زیرا وی یک مهره کلیدی برای این پرونده به حساب می‌آید. در این زمینه جو بایدن، نامزد پیشتاز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از حزب دموکرات که سابقا معاون باراک اوباما بود، در مصاحبه‌ای در دفاع از هانتر بایدن برآمد. او متهم به فساد احتمالی در زمان عضویت در هیات‌مدیره شرکت گاز دولتی بوریسما در اوکراین است. جو بایدن گفت: «شاید حضور پسرم در هیات‌مدیره شرکت‌های خارجی بد به نظر برسد اما او هیچ کار اشتباهی انجام نداده است.» تاکنون شواهدی مبنی بر دست داشتن بایدن و پسرش در فساد در اوکراین به دست نیامده است. جو بایدن در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا حضور پسرش در هیات‌مدیره این شرکت امری اشتباه محسوب می‌شود و اصلا کاری قانونی بوده است یا خیر، شدیدا از پسرش دفاع کرد.

 

حملات اخیر جمهوری‌خواهان به جو بایدن آخرین نمونه از تلاش‌های این حزب برای پیشتاز نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در جبهه دموکرات‌ها است. در نظرسنجی‌های به‌دست آمده، علاوه‌بر اینکه وی در سطح ملی در بین نامزدهای دموکرات در صدر ایستاده است در نظرسنجی‌های به عمل آمده برای رقابت با ترامپ نیز شانه به شانه وی در حال حرکت است. بایدن و بسیاری از کارشناسان مستقل اتهامات علیه فساد هانتر را دروغ‌پراکنی و مسموم کردن فضا از سوی جمهوری‌خواهان می‌خوانند و کارزار انتخاباتی بایدن اصرار دارد که این نوع ایراد اتهام به بایدن و خاندانش را نشان‌دهنده ترس کارزار انتخاباتی ترامپ از وی برای انتخابات عمومی بداند. در مقابل برخی از دموکرات‌ها از اقدامات ترامپ می‌ترسند و آن را به مثابه یک دژاووی انتخاباتی می‌بینند. آنها با به یاد آوردن افشای پرونده ایمیل‌های هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶، شهرت هیلاری را لکه‌دار کردند و همین امر موجب شد تا ترامپ در رقابت با این نامزد دموکرات پیروز شود. در آن انتخابات، اتهاماتی که ترامپ به کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون وارد کرد، بسیار کار رقابت را برای دموکرات‌ها سخت و خسارت قابل‌توجهی به وجهه این حزب وارد کرد. کارن فینی، مشاور دموکرات‌ها در کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون به نیویورک‌تایمز گفت: «تاکتیک بسیار ساده است. جمهوری‌خواهان مدام سوالات را در مورد ایمیل‌ها تکرار می‌کردند، اما کاری با واقعیت نداشتند. تنها کاری که می‌کردند این بود که شک و تردید به‌وجود می‌آوردند.»

 

این تاکتیک تاکنون موجب شده است برخی از رای‌دهندگان جو بایدن نسبت به وی متزلزل شوند. کریستین تریسی، ۵۰ ساله که در رویداد انتخاباتی بایدن در «دی‌موینس» حضور پیدا کرده بود، می‌گوید: «باید حتما چیزی بوده باشد که جو بایدن این همه از رئیس‌جمهور فعلی می‌ترسد. در واقع او نمی‌خواهد تحقیقات از سوی اوکراینی‌ها کلید بخورد.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید