ویروس کرونا هوابرد است

    کد خبر :808479
ویروس کرونا هوابرد است

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا برای نخستین بار اعلام کرد ویروس کرونا هوابرد است و ذرات آلوده به ویروس در بازدم افراد مبتلا ممکن است توسط افراد دیگر تنفس شوند و آنها را مبتلا کنند.

مقامات بهداشت عمومی آمریکا راهنمای خود را اصلاح و برای نخستین بار اعلام کردند ویروس کرونا از طریق استنشاق یا قطرات تنفسی حاوی ویروس، شیوع می‌یابند.

قبل از این اصلاحیه در راهنمای مرکز کنترل و پیشگیری بیماری این کشور (CDC) به طور خاص مشخص نشده بود که ویروس هوابرد است. همچنین در اصلاحیه مذکور یکی از راه‌های ابتلای افراد به کووید ۱۹، تنفس ذرات آلوده به ویروس اعلام شده است.

در بخشی از متن آن آمده است: در بازدم فرد مبتلا به ویروس قطرات و ذرات بسیار ریزی وجود دارند که حاوی ویروس هستند. این قطرات و ذرات ممکن است توسط افراد دیگر تنفس شوند یا روی چشمان، بینی یا دهان آنها قرار گیرد.

همچنین در اصلاحیه ذکر شده فاصله ۶ فوت بین افراد برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا کافی است. ریسک ابتلای افرادی که ۶ فوت از یکدیگر فاصله می‌گیرند، کمتر است.

به گزارش مهر، در ماه سپتامبر ۲۰۲۰ میلادی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا اظهارات مشابهی را بیان و اعلام کرد ویروس کرونا می‌تواند مسافتی بیش از ۶ فوت را طی کند. اما چند روز بعد آن را رد کرد. سپس حدود یک ماه بعد این سازمان شواهدی یافت که نشان می‌داد افراد مبتلا به کووید ۱۹ در شرایطی خاص افراد سالمی را مبتلا کرده‌اند که فاصله آنها بیش از ۶ فوت بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید