(ویدیو) نبرد دیدنی اسب‌های موستانگ در آمریکا

    کد خبر :141573

موستانگ نام نژادی از اسب هایی است که در غرب آمریکای شمالی در دشت های وسیع در گله هایی بزرگ در حال گشت و گذار هستند و در دل طبیعت باد، یال های رنگینشان را نوازش می کند.

برای اولین بار این نژاد از کشور اسپانیا وارد آمریکا شد و به سرعت با محیط طبیعی خو گرفت و به هم زیستی رسید. طوری که امروزه تصور می شود این نژاد از همان ابتدا بومی خاک آمریکا بوده است.

این موجودات دوست داشتنی به شکل باور نکردنی در دل مردم و فرهنگ آمریکایی رسوخ کرده اند به طوری که در سال ۱۹۷۱ کنگره ی آمریکا این اسب ها را به عنوان جزئی از فرهنگ و روح سرزمین غرب وحشی قبول کرد و آن ها را در میراث تاریخی ملی آمریکا قرار داد.

در قرن ۲۱ ما هنوز شاهد گله هایی از این نژاد در دشت ها هستیم که بصورت وحشی و آزادانه به زندگی ادامه می دهند ولی تحقیقات نشان داده که بسیاری از این گله ها از موستانگ های خالص تشکیل نشده اند و یکی از دلایل آن زاد و ولد این نژاد با نژاد های دیگر بوده است. هنوز می توان اسب هایی را پیدا کرد که نژاد و خوی وحشی موستانگ های قدیمی را داشته باشند ولی روز به روز از تعداد آن ها کاسته می شود.

این اسب های اصیل و باهوش از گذشته های دور پا به خاک امریکا گذاشته اند و جزئی از این خاک شدند. تنوع رنگی در این نژاد بسیار زیاد است و آن ها را می توان در رنگ های سیاه، قهوه ای، سفید و رنگ های ترکیبی در دشت ها در حال گشت و گذار در گله های بزرگ و کوچک یافت.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید