وسایل مورد نیاز برای سفر به شیراز

    کد خبر :1015676

شیراز یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین شهرهای کشور ما ایران است که هرساله تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند. قبل از سفرتان به شیراز، باید وسایل مورد نیاز برای سفر به شیراز را بررسی کنید تا در سفرتان وسیله مهمی را فراموش نکنید. بسیاری از وسایلی که در سفر به شیراز و هر مقصد گردشگری دیگر نیاز داریم مربوط به وسایل اقامتمان می‌شوند. با اقامت در هتل پرسپولیس شیراز و استفاده از امکانات کامل این هتل دیگر نگران حجم زیاد وسایلتان نباشید.

سفر به شیراز

در سفر به شیراز باید از میان جاذبه‌های متنوع این شهر، جاذبه‌های دیدنی و مکان‌های تفریحی موردعلاقه‌تان را انتخاب کنید تا در مدت‌زمان محدود سفرتان، بتوانید با برنامه‌ریزی مناسب از آن‌ها بازدید کنید. برای جلوگیری از اتلاف وقتتان به‌جای اینکه بعد از رسیدن به شهر شیراز، به دنبال یک هتل مناسب برای اقامت بگردید، قبل از سفر می‌توانید در هتل‌هایی مثل هتل بزرگ شیراز اتاق رزرو کنید.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید این است که حتماً قبل از آغاز سفرتان وسایل مورد نیاز برای سفر به شیراز را بررسی کرده و فهرستی از آن‌ها تهیه کنید. به این صورت می‌توانید مطمئن شوید که هیچ وسیله مهمی را جا نگذاشته‌اید و یا فراموش نکرده‌اید. گاهی اوقات فراموش کردن مدارک و یا وسایل مهم باعث می‌شود چند روز از سفرتان تلف شود و از سفرتان لذتی نبرید.

وسایل مورد نیاز برای سفر به شیراز

♦ مدارک شناسایی

مدارک و اسناد مهم جزو وسایل مورد نیاز برای سفر به شیراز هستند. بااینکه کمتر به این مورد توجه می‌شود اما یکی از پرکاربردترین وسایلی هستند که شما در سفر باید به همراه داشته باشید. درصورتی‌که مدارک خودتان و یا اعضای خانواده‌تان را جا بگذارید برای مواردی مثل رزرو هتل دچار مشکل می‌شوید.

♦ تجهیزات اولیه

در طول سفر و در مسیر رفت‌وبرگشت باید تجهیزات اولیه به همراه داشته باشید. در بسیاری از شرایط ما به وسایل بسیار کوچک مثل کاغذ، سوزن خیاطی، تیغ، قیچی، نخ و قرقره، چراغ‌قوه و یک باتری اضافی، نخ ضخیم، کارد و چنگال، عینک آفتابی، کرم، دربازکن، کبریت و شمع، قمقمه، قطب‌نما، چاقوی بزرگ و آب غیر آشامیدنی نیاز داریم. در هنگام آغاز سفر تعداد بسیار کمی از افراد به خطرات و موقعیت‌های احتمالی فکر می‌کنند و عده بسیاری این وسایل که از مهم‌ترین وسایل مورد نیاز برای سفر به شیراز هستند را فراموش می‌کنند.

♦ جعبه کمک‌های اولیه

باوجوداینکه امروزه در تمامی روستاها و شهرهای مختلف ایران درمانگاه یا مطب دکتر وجود دارد، اما بازهم یکی از ضروری‌ترین وسایل لازم برای سفر به شیراز، جعبه کمک‌های اولیه می‌باشد. در طول سفر به‌خصوص در مسیر ممکن است بین دو شهر نیاز به مواردی مثل چسب زخم، پانسمان، قیچی، دستکش، ماسک دهان، پد چشمی، گاز، باند کشی، محلول ضدعفونی‌کننده بتادین و سرم شست‌وشو داشته باشید. همه وسایلی که نام بردیم باید در یک جعبه کمک‌های اولیه جمع‌آوری‌شده و در دسترس مسافران و همراهانتان قرار بگیرد.

♦ وسایل شخصی

یک گروه مهم از وسایل موردنیاز در سفر به شیراز و یا هر شهر دیگر، وسایل شخصی هستند. درصورتی‌که در هتل اقامت کنید مواردی مثل شامپو، حوله و … در هر اتاق برای رفاه بیشتر مسافران قرارگرفته است اما در غیر این صورت باید یک لیست از وسایل شخصی موردنیازتان داشته باشید.

از وسایل شخصی ضروری و لازم می‌توان به حوله، مسواک، خمیردندان، خلال ندان، شامپوی سر، شامپوی بدن، لیف شخصی، دستمال‌کاغذی و دستمال مرطوب، پاک‌کننده مواد آرایشی، ژل شست‌وشوی دست و صورت، کرم ضد آفتاب، عینک آفتابی، برس یا شانه شخصی، ناخن‌گیر، سوهان ناخن و موچین اشاره کرد.

در جمع‌آوری وسایل شخصی باید دقت بیشتر داشته باشید، چراکه شما در ابتدای هرروز از سفرتان و در انتهای روز، قبل از خواب به این وسایل نیاز خواهید داشت.

♦ لباس مناسب

یکی از مهم‌ترین وسایل مورد نیاز برای سفر به شیراز، لباس و پوشاک متناسب با آب‌وهوا برای تمامی اعضای خانواده است. قبل از سفر به هر شهری باید آب‌وهوای آن شهر را در فصلی که قصد سفر دارید بررسی کنید. دقت داشته باشید که برای سفرتان نباید متناسب با آب‌وهوای شهر خودتان لباس انتخاب کنید و یا فقط زیبایی لباس را در نظر بگیرید.

در خصوص شهر شیراز باید بدانید که شهر انتخابی شما برای سفر در طول سال آب‌وهوای تقریباً متعادلی دارد و یکی از خوش آب‌وهوا شهرهای ایران به شمار می‌رود. میانگین دمای هوای شیراز 18 درجه سانتی‌گراد است. گرم‌ترین زمان سال برای شهر شیراز در تیرماه است و سردترین روزهای شیراز نیز در ماه دی سپری می‌شود. با شروع سال نو و آغاز فصل بهار بهترین آب‌وهوای شیراز را می‌توانید تجربه کنید.

با توجه به نکاتی که از آب‌وهوای شیراز گفته شد، باید با در نظر گرفتن زمان سفرتان لباس مناسب انتخاب کنید. از به همراه بردن لباس‌های زیاد نیز خودداری کنید و سعی کنید به‌جای لباس‌هایی که کاربرد ندارند، آیتم‌های کاربردی با خود همراه داشته باشید.

♦ لوازم الکترونیکی

یکی از وسایل مورد نیاز برای سفر به شیراز، موبایل، ایرپاد، پاور بانک و درصورتی‌که سفرمان کاری باشد لپ‌تاپ است. در جمع‌آوری این وسایل باید حتماً دقت کافی داشته باشید چراکه در صورت فراموش کردن این موارد باید به شهر خودتان برگردید و یا هزینه زیادی برای تهیه مجدد آن‌ها بپردازید. علاوه بر وسایل نامبرده به مواردی مثل شارژر موبایل، ایرپاد و شارژر لپ‌تاپ، چراغ‌قوه، جی‌پی‌اس، سه‌راهی و آداپتور و… نیاز خواهید داشت.

یکی از وسایل مورد نیاز برای سفر به شیراز، دوربین عکاسی است. همان‌طور که گفته شد این شهر سرشار از جاذبه‌های متنوع و خوش‌رنگ و لعاب است و بسیاری از بناهای تاریخی و مهم ایران در دوره‌های مختلف تاریخی در شهر شیراز ساخته‌شده‌اند؛ بنابراین شما می‌توانید با به همراه بردن دوربین عکاسی‌تان، عکس‌های به‌یادماندنی از شهر شیراز و همچنین از خانواده و دوستانتان داشته باشید.

داروهای موردنیاز

درصورتی‌که در خانواده شما فردی مبتلا به بیماری خاصی باشید باید حتماً در جمع‌آوری داروهای موردنیاز این فرد دقت داشته باشید و چیزی را از قلم نیندازید. می‌توانید با صحبت کردن با پزشک معالج و در جریان گذاشتن او برای سفرتان، داروهای فرد بیمار را کمی بیشتر از حالت عادی تهیه کنید تا در طول مسیر خیالتان در خصوص تمام شدن داروها راحت باشد.

حتی اگر فرد بیماری در خانواده و همرهان شما وجود ندارد، بازهم بعضی از داروهای مسکن و … برای مسیر سفرتان لازم هستند. از این داروهای موردنیاز می‌توان به پمادهای مخصوص سوختگی، پماد نیش حشرات، الکل و چسب زخم، مسکن و داروهای ضد حساسیت و حالت تهوع، اسپری حشره‌کش و یا دورکننده حشرات و بتادین و … اشاره کرد.

♦ لوازم نوزاد و کودک

در هنگام تهیه کردن فهرستی از وسایل مورد نیاز برای سفر به شیراز حتماً به شرایط سنی همراهانتان دقت داشته باشید. اگر در طول سفر کودکی همراهتان باشد، باید وسایل بیشتری را برای راحتی و آرامش کودکتان همراه داشته باشید

. این وسایل شامل مواردی مثل پتو و حوله و لیف مخصوص کودک، پستانک، اسباب‌بازی موردعلاقه کودک یا نوزاد، شیشه شیر، شیر خشک، پوشک و زیراندازی برای تعویض آن، شانه و برس کودک، چندین دست لباس اضافه‌تر برای کودک و … می‌شود.

سخن پایانی

در این مطلب تلاش کردیم فهرستی کامل از وسایل مورد نیاز برای سفر به شیراز را برای شما تهیه کنیم تا با مراجعه به آن و جمع‌کردن وسایلتان دیگر نگرانی نسبت به جا گذاشتن وسایل مهم و ضروری نداشته باشید. در آخر شما می‌توانید یک روز سفرتان را به‌طور کامل تصور کنید و هر آن چیزی که نیاز دارید را در چمدان قرار دهید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید