وزیرخارجه: ایران و ونزوئلا سند همکاری‌های ۲۰ ساله امضا می‌کنند

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ ۱۴:۱۶
    کد خبر :854300
وزیرخارجه: ایران و ونزوئلا سند همکاری‌های ۲۰ ساله امضا می‌کنند

وزیر امور خارجه از سفر رییس جمهور ونزوئلا به تهران طی ماههای آتی خبر داد و گفت: وزیران امور خارجه ایران و ونزوئلا در این سفر و در حضور رییسان جمهور دو کشور سند همکاری‌های ۲۰ ساله تهران کاراکاس را امضا خواهند کرد.

حسین امیر عبداللهیان امروز دوشنبه در نشست خبری مشترک با فلیکس پلاسنسیا گونسالس همتای ونزوئلایی خود گفت: در ماه‌های آینده سفر رییس جمهور مادورو را به تهران خواهیم داشت و در جریان این سفر با حضور روسای جمهور دو کشور، سند ۲۰ ساله تهران و کاراکاس به امضای وزیران خارجه دو کشور خواهد رسید، همه این‌ها تاییدی است که روابط دو کشور مسیر رو به رشدی را طی می‌کند.

وی اضافه کرد: ما در زمینه‌های فنی، اقتصادی، تجاری و علم و فناوری، معدن انرژی در سال های اخیر توافقات خوبی بین دو کشور داشتیم و بخش‌های مهمی در حال اجراست.

امیر عبداللهیان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از مردم ونزوئلا، رییس جمهوری و همه نهادهای قانونی در ونزوئلا حمایت می‌کند، گفت: سیاست‌های ایالات متحده آمریکا در قبال مردم ونزوئلا را غیرسازنده می‌دانیم و اقدام اخیر در دستگیری یکی از دیپلمات‌های ونزوئلا در دماغه سبز و استرداد آن به آمریکا را یک راهزنی و اقدامی نادرست و غیرسازنده از سوی آمریکا و تعرض به حاکمیت ونزوئلا می‌دانیم.

وی گفت: ما در زمینه همکاری‌های دو جانبه در مسیری قرار داریم که کالاهای ایرانی در شهرهای مختلف ونزوئلا در اختیار مردم قرار دارد. این فرصت خوبی برای تجار و بازرگانان ایرانی است که در مسیر همکاری‌های بازرگانی میان دو کشور از این فرصت استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه با بیان اینکه زمینه‌های مشترک برای سرمایه‌گذاری در ایران فراهم شده که به تدریج جزییات آن اطلاع رسانی می‌شود،گفت: مایلم از بخش خصوصی در ایران دعوت کرده و تاکید کنم که ونزوئلا فرصت جدیدی برای توسعه همکاری‌های همه جانبه و در همه حوزه‌هاست و بخش خصوصی ما می‌تواند وارد همکاری با آنان شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید