وزش بادهای نسبتا شدید دربرخی مناطق کشور و خیزش گرد و خاک در استان‌های غربی

    کد خبر :978561
وزش باد خیزش گرد و خاک

کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: روز پنجشنبه در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی و شمالی البرز و نیمه شرقی کشور وزش بادهای قابل ملاحظه را شاهد خواهیم بود.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی، به تشریح وضعیت جوی و آب و هوای امروز چهارشنبه دهم اسفند و روزهای آتی پرداخت و گفت: طی دو روز آینده بارش پراکنده باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در برخی نقاط هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: این شرایط روز جمعه در برخی نقاط آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی و روز شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی برای یکشنبه هفته آتی در اغلب مناطق کشور جوی آرام و آسمانی صاف پیش‌بینی کرد.

به گفته گودرزی، روز پنجشنبه در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی و شمالی البرز و نیمه شرقی کشور شاهد وزش بادهای قابل ملاحظه خواهیم بود که احتمال خیزش گردوخاک در استان‌های غربی کشور برای روز جمعه را به دنبال دارد.

وی خاطر نشان کرد: از روز جمعه تا روز یکشنبه در بیشتر مناطق کشور وزش باد قابل ملاحظه رخ می‌دهد و از روز شنبه افزایش محسوس دما در غالب مناطق کشور به ویژه استان‌های ساحلی خزر را شاهد خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان تهران را صاف همراه با غبار محلی اعلام کرد و گفت: شاخص کیفیت هوا در حال حاضر روی عدد ۹۳ قرار دارد که شرایط سالم و قابل قبول را نشان می‌هد.

گودرزی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهر سازی ادامه داد: از فردا تا چند روز آتی برای پایتخت وزش باد قابل ملاحظه تداوم خواهد داشت که به مطلوب باقی ماندن هوا کمک می‌کند.

وی افزود: بیشینه دمای امروز تهران ۱۸ درجه پیش‌بینی شده و دمای هوا برای روز های آینده افزایشی خواهد بود.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید