واکنش پاکستان به دعوت از هند برای حضور در اجلاس کشور‌های اسلامی: در این نشست شرکت نمی‌کنیم

    کد خبر :498657
واکنش پاکستان

وزیر امور خارجه پاکستان اعلام کرد که در اعتراض به دعوت از وزیرخارجه هند جهت حضور در اجلاس آتی وزرای خارجه سازمان همکاری کشورهای اسلامی (OIC) که قرار است در امارات برگزار شود، دراین نشست شرکت نمی کند.

به گزارش بازتاب و به نقل از رسانه های پاکستان، ‘شاه محمود قریشی’ روز جمعه طی سخنرانی در نشست نمایندگان مجلس ملی این کشور افزود پاکستان به حضور وزیر خارجه هند به عنوان مهمان افتخاری در نشست افتتاحیه وزرای خارجه کشورهای اسلامی در ابوظبی معترض است.
قریشی گفت دعوت از هند برای شرکت در این نشست بدون مشورت با پاکستان به عنوان یکی از بنیانگذاران سازمان همکاری کشورهای اسلامی، انجام شده و به همین دلیل یک هیات پاکستانی در سطح پایین در این نشست شرکت خواهد کرد.
وی خاطر نشان ساخت که هیات سطح پایین پاکستان قرار است یک قرارداد 19 ماده ای در نشست آتی کشورهای اسلامی ارائه کند.
وزیر خارجه پاکستان روز گذشته در نامه ای خطاب به دبیرکل سازمان همکاری کشورهای اسلامی، اعتراض رسمی اسلام آباد به دعوت از نماینده هند برای شرکت در اجلاس آتی این سازمان را ابلاغ کرد.
وی خطاب به ‘یوسف بن احمد العثیمین’ تاکید کرد که اگر وزیر خارجه هند در اجلاس آتی سازمان همکاری کشورهای اسلامی به عنوان مهمان ویژه شرکت کند، پاکستان این نشست را تحریم می کند.
پیش تر نمایندگان مجلس ملی پاکستان از دولت این کشور خواسته بودند که حضور در اجلاس آتی وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری کشورهای اسلامی (OIC) را تحریم کند.
آنان با محکومیت حمله هوایی اخیر هند به خاک پاکستان اعلام کردند که اسلام آباد یکی از کشورهای بنیانگذار سازمان همکاری کشورهای اسلامی است و اکنون مورد تهاجم هند قرار گرفته است.
به گزارش رسانه های پاکستان چهل و ششمین نشست اجلاس وزرای خارجه سازمان همکاری کشورهای اسلامی قرار است از امرز (جمعه – 10 اسفند) به میزبانی امارات برگزار شود.
دولت امارات از وزیر خارجه هند برای شرکت در این نشست به عنوان مهمان افتخاری دعوت کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید