وام مسکن روستایی 200 میلیون تومان می‌شود

    کد خبر :851873
وام مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان می‌شود

اکبر نیکزاد در مراسم امضای تفاهمنامه با صندوق کارآفرینی امید اظهار کرد: از سال 84 تا امروز بنیاد مسکن سالانه 200 هزار واحد مسکن روستایی را نوسازی کرده است.

وی با بیان اینکه سال 84 فقط 7 درصد واحدهای مسکن روستایی در برابر زلزله مقاوم بود، افزود: امروز بیش از 50 درصد واحدهای مسکونی در روستاهای کشور مقاوم‌سازی شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده سال 1410 جشن مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی را برگزار خواهیم کرد یادآور شد: بر اساس برنامه ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 200 هزار واحد مسکن روستایی و 200 هزار واحد مسکن شهری را خواهد ساخت.

نیکزاد با تاکید بر اینکه ساخت و سازهای مسکن با محوریت مردم انجام خواهد شد، در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر اینکه قرار است وام مسکن روستایی چه میزان باشد، تصریح کرد: به دولت پیشنهاد داده‌ایم که وام مسکن روستایی به 200 میلیون تومان افزایش یابد.

وی افزود: این پیشنهاد در جلسه آتی شورای عالی مسکن مطرح می‌شود که با توجه به علاقه رئیس جمهور به روستائیان با آن موافقت خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: سود وام 200 میلیون تومانی 5 درصد و دوره بازپرداخت آن 20 ساله است.

به گزارش تسنیم، نیکزاد تاکید کرد: با افزایش سقف وام مسکن به 200 میلیون تومان شاهد تسریع در روند نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در روستاها خواهیم بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید