هیچ بیمار «EB» به دلیل نبود پانسمان فوت نکرده است

    کد خبر :645329

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: از سال 97 تاکنون هیچ‌ مرگی در ارتباط با فوت بیماران EB در این مرکز به دلیل نبود پانسمان ثبت نشده است.

 

مهدی فروزش مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران درباره اخبار منتشر شده در زمینه فوت 15 بیمار EB به دلیل نبود پانسمان توضیح داد: طبق بررسی‌های صورت گرفته از سوابق اجساد در استان تهران و همچنین شهرستان‌های استان تهران در مرکز تشخیصی – آزمایشگاهی کهریزک نشان می‌دهد، طی سال 97 تاکنون هیچ‌گونه مرگی در ارتباط با فوت بیماران EB در این مرکز ثبت نشده است.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کمبود یا نبود پانسمان بیماران EB می‌تواند منجر به از دست رفتن جان این افراد شود،‌توضیح داد: باید توجه کنیم که صرفاً به دلیل عدم انجام پانسمان بیماران EB جان خود را از دست نمی‌دهند و مطرح کردن چنین سخنانی کاملاً غیرعلمی است.

 

فروزش با بیان اینکه ارتباط دادن فوت تعدادی از بیماران به موضوع پانسمان کار درستی نیست توضیح داد: از نظر علمی نمی‌توان این تفسیر را بیان و اعلام کرد که ارتباطی بین فوت افراد به دلیل نبود پانسمان وجود دارد.

 

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران تأکید کرد: بیماران EB با توجه به وضعیت مخاطره‌آمیز بودن بیماری‌شان با انجام پانسمان می‌توانند وضعیت بهتری داشته باشند و پانسمان تنها نقش حمایتی برای این بیماران دارد. اینکه این موضوعی که اگر بیمار EB پانسمان نشود جان خود را از دست می‌دهد از نظر علمی صحیح نیست.

 

وی در پایان گفت: انجام پانسمان بیماران EB می‌تواند از عفونی شدن زخم‌های آنها جلوگیری کند و نبود پانسمان عاملی برای تشدید بیماری خواهد بود اما منحصراً پانسمان نکردن دلیل فوت این بیماران نیست.

 

به گزارش فارس، چندی پیش خبری از قول مدیرعامل خانه‌ «ای‌بی‌» در برخی خبرگزاری‌ها منتشر شد، با عنوان اینکه 15 کودک به‌ دلیل عدم دسترسی و عفونت ناشی از نبود پانسمان میپلکس فوت کرده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید