هیچ‌یک از خودروهای وارداتی باقی‌مانده در گمرک ترخیص نشدند!

    کد خبر :490888

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت حدود 30 روز از انتشار مصوبه‌های ترخیص خودروهای وارداتی باقی‌مانده در گمرک‌های سراسر کشور می‌گذرد، اما تاکنون حتی یک خودرو نیز ترخیص نشده است.

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در رابطه با آخرین وضعیت ترخیص خودروهای وارداتی باقی‌مانده در گمرک عنوان کرد حدود یک ماه از انتشار دستورالعمل ترخیص خودروهای وارداتی می‌گذرد،‌ اما تاکنون حتی یک خودرو نیز ترخیص و به بازار عرضه نشده است. هنوز مشخص نیست تکلیف این خودروها چه خواهد بود. در واقع چنین بخشنامه‌هایی قابلیت اجرایی ندارند؛ چراکه همه خواهان پول نقد هستند، پرداخت مابه‌التفاوت قیمت ارز الزامی است و هیچ ضمانتنامه‌ای هم مورد قبول آن‌ها نیست؛‌ چنین مواردی به خوبی نشان می‌دهد که کسی قصد ندارد مشکلات خودروهای وارداتی را برطرف کند.

ترخیص خودروهای وارداتی در حاله‌ای از ابهام

زمانی که 40 روز از انتشار این بخشنامه می‌گذرد و حتی یک خودرو نیز از گمرک ترخیص نشده است، چرا یک مسئول از طرف دولت نمی‌پرسد که چه اتفاقی رخ داده است؟ چرا این بخشنامه اجرایی نمی‌شود؟ و اگر قابلیت اجرایی ندارد مشکل آن چیست؟ این موارد به خوبی نشان می‌دهد که اصلا برای آن‌ها این موارد مهم نبوده و فقط به فکر منافع خودشان هستند.

به گزارش ایلنا ،از سوی دیگر به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم و از 15 اسفند تا 17 فروردین کشور تعطیل می‌شود. همکاران ما در انجمن دیگر ناامید شده‌اند و قصد دارند پول مردم را با سودش به آن‌ها پرداخت کنند؛ زیرا بر خلاف دولت ما به دنبال آسایش و آرامش مردم هستیم و خودمان هم بی‌خیال این خودروها می‌شویم؛ چراکه اراده‌ای برای حل این مشکل وجود ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید