هیلاری کلینتون مخالف آتش‌بس در غزه

    کد خبر :1033164
هیلاری کلینتون مخالف آتش‌بس در غزه

وزیر امور خارجه اسبق آمریکا با برقراری آتش‌بس کامل بین رژیم صهیونیستی و حماس مخالفت کرده و مدعی شد که این آتش‌بس به حماس اجازه تجدید قوا و طول دادن جنگ را می‌دهد.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا ادعا کرد، از رویکرد دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درخصوص مخالفت با آتش‌بس در غزه حمایت کرده اما خواستار اجرای به اصطلاح «وقفه‌های بشردوستانه» بیشتر در جریان جنگ است.

او در مقاله‌ای که در مجله آتلانتیک منتشر کرد مدعی شد، به این دلیل با موضع دولت جو بایدن در قبال مساله آتش‌بس در غزه موافق است چون این آتش‌بس «به حماس فرصت تقویت شدن و حمله مجدد را می‌دهد.»

به نوشته پایگاه هیل، کلینتون که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا نامزد حزب دموکرات و رقیب دونالد ترامپ بود نوشت: «حماس ادعا خواهد کرد که پیروز شده و یک بخش کلیدی از به اصطلاح محور مقاومت ایران باقی خواهد ماند. آتش‌بس‌ها به جای آنکه درگیری‌ها را حل کنند آنها را منجمد می‌کنند.»

کلینتون همچنین نوشت، ایجاد وقفه در جنگ غزه «به آوارگان و امدادرسان‌ها کمک کرده» و «مذاکرات بر سر گروگانها را تسهیل می‌کند.»

او همچنین ادعا کرد، از اعمال آتش‌بس در این جنگ در «زمان درست» حمایت خواهد کرد.

کلینتون در ادامه خواستار روی کار آمدن رهبران جدیدی در رژیم صهیونیستی شده و اظهار کرد، «سیاست مهار» که توسط این رژیم اجرا شد شکست خورده است.

هیلاری کلینتون مدعی شد: «دولت اسرائیل باید بر دموکراسی اسرائیلی تاکید مجدد کرده و در برابر درخواست برای اشغال مجدد این منطقه (غزه) بعد از جنگ مقاومت کند.»

او پیشنهاد داد: «اسرائیل باید یک دولت موقت دارای حکم بین‌المللی را برای حکومت بر نوار غزه پذیرا شده و از تلاش‌های منطقه‌ای برای اصلاح و احیای تشکیلات خودگردان فلسطین حمایت کند، تا این تشکیلات اعتبار و تدابیر لازم برای از سرگیری کنترل غزه را پیدا کند.»

کلینتون نوشت: «نهایتا تنها راه برای تضمین آینده اسرائیل به عنوان یک دولت یهودی دموکراتیک امن تحقق راه‌حل دو دولتی برای هر دو مردم است. اما زمانی که تفنگ‌ها خاموش شوند کار سخت صلح سازی باید شروع شود. انتخاب دیگری وجود ندارد.»

ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید