هوا تا ۶ درجه خنک می‌شود/باد شدید در انتظار شرق

    کد خبر :735983

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وزش باد شدید در نوار شرقی کشور گفت: امروز و فردا دوشنبه و سه‌شنبه ۱۳ و ۱۴ مرداد در برخی مناطق کشور دمای هوا بین ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

صادق ضیاییان گفت: امروز و فردا در برخی مناطق استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز ابرناکی، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در این مدت بارش در استان‌های گیلان و مازندران شدت بیشتری دارد، گفت: دریای خزر نیز مواج است و در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید و کاهش نسبی دما رخ می‌دهد. در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان نیز طی ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه از روز چهارشنبه تا جمعه مرداد ماندگاری هوای خنک و بارش پراکنده در این مناطق پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: طی روزهای شنبه و یکشنبه در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف همراه با افزایش نسبی دما خواهد بود.

به گفته وی، از روز سه‌شنبه تا آخر هفته در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

به گزارش ایسنا،ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری در بعد از ظهر افزایش ابر همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید