هواوی و ثبت پتنت عجیب برای گوشی

    کد خبر :888108

پتنتی که به تازگی لو رفته نشان می‌دهد هواوی در حال کار بر روی یک فناوری دوربین سه بعدی است که می‌تواند امکان تجزیه و تحلیل چهره و ساختار پوست را فراهم کند. پتنت مذکور توسط شرکت هواوی در ژوئیه 2021 در سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) ثبت شده و در 27 ژانویه 2022 از طریق LetsGoDigital منتشر شد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_مستندات 43 صفحه‌ای این پتنت جزئیات یک ماژول دوربین سه گانه با قابلیت گرفتن تصاویر سه بعدی از صورت را با هدف انجام تجزیه و تحلیل دقیق روی چهره ارائه می‌دهد. دوربین‌های این ماژول بر این اساس قرار گرفته‌اند که دوربین‌های اول و دوم عمود بر یکدیگر هستند. دوربین سوم نیز بین این دو بوده و در مرکز ماژول دوربین هم یک نمایشگر بزرگ قرار دارد.

 

با این حال، از آنجایی که این پتنت در واقع یک «اختراع کاربردی» است، هواوی ممکن است فناوری دوربین مورد بحث را به روشی که مناسب می‌داند روی گوشی‌های مشخصی پیاده‌سازی کند. علاوه بر استفاده در گوشی هوشمند، چند کاربرد مختلف دیگر اعم از استفاده به عنوان یک لوازم جانبی اختیاری یا حتی به عنوان یک دوربین قابل جابجایی نیز برای آن در شایعه شده‌اند.

نحوه کارکرد فناوری به این شکل است که در حین ضبط، دستورالعمل‌های روی صفحه برای گرفتن یک مدل سه بعدی کامل از صورت ارائه می‌شود. از این رو، این احتمال وجود دارد که کاربر مجبور باشد برای انجام این فرآیند، سر خود را حرکت دهد.

همچنین در حالی که این سیستم برای صورت انسان طراحی شده است، چهره حیواناتی مانند گربه و سگ را نیز تشخیص می‌دهد. پس از اتمام این فرآیند، در خروجی جزئیات دقیقی در مورد منافذ، چین و چروک، آکنه، جوش‌های سرسیاه، لکه‌های رنگی، ناحیه قرمز، چشم‌های تیره یا ترکیبی از این موارد ذکر خواهد شد. علاوه بر این، نکات و توصیه‌هایی بر این اساس به منظور کمک به بهبود وضعیت پوست در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید