هوآوی سری P50 پرچمدار را در دو مدل معرفی کرد

  • آرشیو
  • پنجشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۰ ۲۳:۵۶
    کد خبر :831611

شرکت هوآوی همانطور که انتظار داشتیم به تازگی دو پرچمدار از سری P50 را معرفی کرده که یکی از آنها نسخه استاندارد و دیگری نسخه پرو نام دارد. هر دو مشخصات کلیدی برجسته برای آنها تدارک دیده شد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار–هواوی که همیشه اواخر سال پرچم‌داران جدید سری پی را معرفی می‌کرد این‌بار به خاطر تحریم‌ها با ۶ ماه تأخیر پرچم‌دارانش را رونمایی کرده است. هواوی پی 50 و پی 50 پرو این‌بار بدون نسخه پرو پلاس سرانجام با سیستم‌عامل هارمونی از راه رسیده‌اند.هواوی بزرگ‌ترین تغییر را در پشت پرچم‌دارانش داده است. همان‌طور که می‌بینید ماژول دوربین به دو بخش دایره‌ای بزرگ مشکی رنگ تغییر یافته است. به این ترتیب هواوی تمرکز روی دوربین را به‌رخ رقبایش می‌کشد. دوربین سلفی دوگانه و قابلیت تشخیص چهره فروسرخ هم حذف شده تا حالا تنها یک دوربین سلفی حفره کوچک‌تری در نمایشگر خمیده دستگاه ایجاد کند.

هر دو گوشی این‌بار به استاندارد IP68 برای مقاومت دربرابر آب و گردوغبار مجهز شده‌اند. همچنین اسپیکرهای استریو نیز در هر دو مدل وجود دارد. پی 50 پرو در رنگ‌های سفید، مشکی، طلایی، صورتی و آبی عرضه خواهد شد؛ این درحالیست که نسخه عادی فقط در سه رنگ سفید، مشکی و طلایی وارد بازار می‌شود. پی 50 پرو با نمایشگری ۶.۶ اینچی از نوع OLED با وضوح ۲۷۰۰ در ۱۲۲۵ پیکسل عرضه می‌شود. این پنل روشنایی حداکثر ۴۵۰ نیتی داشته و با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۳۰۰ هرتز از بهترین‌هاست.

نسخه استاندارد پی 50 اما یک نمایشگر مسطح ۶.۵ اینچی OLED با وضوح مشابه دارد. نرخ‌تازه‌سازی و نمونه‌برداری لمسی هم در این پنل به ترتیب ۹۰ هرتز و ۳۰۰ هرتز اعلام شده است. هر دو پنل اما از محتوای HDR پشتیبانی می‌کنند. بگذارید به سراغ مهم‌ترین بخش هواوی پی 50 و پی 50 پرو یعنی دوربین برویم. این گوشی‌ها آخرین همکاری هواوی با شرکت آلمانی لایکا است. به این ترتیب کماکان برند لایکا را در کنار دوربین‌ها مشاهده می‌کنید. هر دو گوشی از سنسور رنگ ۱۰ کاناله و دوربین تله‌فوتو بهره می‌برد.

هر دو گوشی از دوربین اصلی یکسان ۵۰ مگاپیکسلی با لنز ۲۳ میلی‌متری و دیافراگم f/1.8 به همراه لرزش‌گیر اپتیکال OIS بهره می‌برند. هواوی پی 50 پرو همچنین یک دوربین ۴۰ مگاپیکسلی مونوکروم (سیاه و سفید) هم دارد. این دوربین فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متری و دیافراگم f/1.6 دارد. دوربین فوق عریض هم ۱۳ مگاپیکسلی f/2.2 در نظر گرفته شده و یک سیستم فوکوس خودکار لیزری هم اضافه شده است.

برای زوم کردن اما اوضاع این دو گوشی کمی متفاوت است. نسخه پرو یک دوربین پریسکوپی با فاصله کانونی ۹۰ میلی‌متری و بزرگنمایی حدودی 3.9X دارد. با این‌حال به لطف سنسور ۶۴ مگاپیکسلی، دیافراگم f/3.5 و OIS می‌توانید به لطف هوش مصنوعی با بزرگنمایی 10X و 20X نیز عکاسی کنید. هواوی پی 50 اما یک دوربین پریسکوپی دیگر دارد. این دوربین یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی را پشت لنزهای با فاصله کانونی ۱۲۵ میلی‌متری 5X قرار داده است. در این دوربین هم کماکان لرزش‌گیر اپتیکال حفظ شده و امکان زوم بیشتر از اپتیکال وجود دارد. هر دو گوشی همچنین به دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی مجهز هستند.

هواوی می‌گوید با فناوری XD Fusion Pro نور جذب شده نسبت به پی 40 پرو دوبرابر شده و دامنه دینامیکی هم ۲۸ درصد افزایش یافته است. هر دو گوشی می‌توانند با وضوح جداکثر 4K یا 1080p960fps فیلم‌برداری کنند. HUAWEI P50 Pro در دو نسخه با تراشه‌های اسنپدراگون 888 و کایرین 9000 عرضه می‌شود. با این‌حال برخلاف تمام پرچم‌داران دیگر، اینجا خبری از اتصال 5G نیست. به نظر می‌رسد تحریم‌های هواوی دلیل اصلی حذف این قابلیت از پرچم‌داران هواوی بوده است.

پی 50 پرو با ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. با این‌حال نسخه گران‌تری هم با ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی وجود دارد. هواوی کماکان از درگاه کارت حافظه نانو در این دو گوشی استفاده کرده که پیدا کردن کارت حافظه برای آن دشوار است. نسخه استاندارد هواوی پی 50 اما تنها با تراشه اسنپ‌دراگون 888 عرضه می‌شود. این نسخه ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی خواهد داشت. خوشبختانه این مدل از درگاه microSD استفاده می‌کند.

گفتنی است هر دو گوشی از سیستم‌عامل هارمونی 2.0 هواوی بهره می‌برند. این سیستم‌عامل در واقع یک نسخه شخصی‌سازی شده اندروید است که با اپلیکیشن‌های اندرویدی هم سازگار خواهد بود. هواوی پی 50 پرو قرار است از ۲۱ مردادماه به بازار عرضه شود. ارزان‌ترین نسخه این گوشی یعنی نسخه ۸/۱۲۸ گیگابایتی اسنپ‌دراگون 888 قرار است با قیمت حدودی ۹۳۰ دلار عرضه شود. نسخه‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی با تراشه اسنپدراگون و کایرین به ترتیب قیمت‌هایی معادل ۱۰۰۰ دلار و ۱۱۶۰ دلار دارند.

هواوی پی 50 هم قرار است از شهریورماه با قیمت پایه ۷۰۰ دلار برای نسخه ۱۲۸/۸ گیگابایتی و ۷۷۵ دلار برای نسخه ۲۵۶/۸ گیگابایتی عرضه شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید