هنسی ونوم اف5؛ ابرخودرویی با سرعت 500 کیلومتر برساعت و تولید محدود به 24 دستگاه/ عکس

    کد خبر :770125

از سال 1991 توسط جان هنسی تاسیس و تا کنون در زمینه تیونینگ خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت برندهای مختلف مانند فراری، پورشه، مک لارن، شورلت، داج، کادیلاک، لوتوس، جیپ، فورد، جی‌ام‌سی، لینکلن و لکسوس فعالیت دارد.

اخیرا یک لیست 14 تایی از سریع ترین خودروهای جهان را در این لینک منتشر کردیم که یک جایگاه آن در اختیار هنسی ونوم اف5 قرار دارد. خودرویی که صفر تا 96 کیلومتر را طی 2.4 ثانیه طی می کند و با پیشرانه 1817 اسب بخاری خود یکی از مدعیان سرعت در صنعت خودرو محسوب می شود.

اما اگر بخواهیم در رابطه با برند این محصول بیشتر بدانیم باید به کمپانی هنسی پرفورمنس انجینیرینگ اشاره کنیم که به عنوان یک شرکت آمریکایی از سال 1991 توسط جان هنسی تاسیس و تا کنون در زمینه تیونینگ خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت برندهای مختلف مانند فراری، پورشه، مک لارن، شورلت، داج، کادیلاک، لوتوس، جیپ، فورد، جی‌ام‌سی، لینکلن و لکسوس فعالیت دارد.

دفتر مرکزی هنسی در تگزاس(امریکا) قرار دارد.

به گزارش عصرایران، اما ونوم اف5 با توجه به اطلاعات موجود در وب سایت تولیدکننده یک محصول مستقل است که توسط بخش تولید خودرو هنسی با نام وسایل نقلیه خاص هنسی در سال 2017 معرفی شده است. انتخاب نام اف5 نیز به طوفان بزرگ اف5 تورنادو اشاره دارد.

به تازگی خبر آغاز فاز تولید اقتصادی و تحویل ونوم اف5 به مشتریان منتشر شده که دقیقا 3 سال پس از تولید، رویداد جالبی در صنعت خودرو محسوب می شود. از این سوپراسپرت خاص تنها 24 دستگاه تولید خواهد شد. طول این خودرو برابر با 4666 میلیمتر است.

سازنده ادعا می کند بیشینه سرعت این مدل برابر با 500 کیلومتر در ساعت است.

اما چنین سرعت بالایی چگونه دست یافتنی خواهد بود:

در مرحله اول طراحی ایروداینامیک بدنه، داون فورس و مهندسی وزن مورد توجه طراحان اف5 قرار داشته است. در ادامه؛ استفاده از پیشرانه 6.6 لیتری توربودوقلو 8 سیلندر با 1817 اسب بخار خروجی و گشناور 1617 نیوتن متر فرمول هنسی را تکمیل کرده است.

در آزمایش ها، اف5 طی 4.7 ثانیه به سرعت 200 کیلومتر برساعت دست یافته است. وزن خالص این محصول نیز برابر با 1360 کیلوگرم است.

مهمترین نقش در کاهش وزن اف5 بر عهده شاسی یکپارچه فیبرکربی آن است. در سایر قسمت های بدنه نیز از پنل های فیبرکربنی سبک استفاده شده است.

فضای کابین و طراحی فرمان شباهت زیادی به خودروهای ویژه فرمول1 دارد.

راننده در کابین می تواند از 5 حالت پیش فرض رانندگی با نام های اسپرت، پیست، درگ، زمین خیس و اف5 یکی را با توجه به شرایط جوی و جاده انتخاب کند. حالت اف5 در این تنظیمات به مفهوم حداکثر عملکرد پیشرانه است.

در بخش جعبه دنده از نمونه 7 سرعته نیمه اتوماتیک استفاده شده است که توان را به محور عقب انتقال می دهد.

رینگ های فوق سبک 20 اینچی در محور عقب و 19 اینچی در محور جلو و لاستیک های میشلن پایلوت کاپ اسپرت2 نیز ترکیب فوق العاده ای را برای ونوم اف5 همراه خود دارند.

وظیفه توقف این هیولای اسب بخار نیز بر عهده سیستم ترمز کربن-سرامیک 15.35 اینچی با 6 پیستون در کالیپر چرخ های جلو و 4 پیستون در کالیپرهای عقب است.

هرچند قیمت پایه این خودرو قبلا 1.8 میلیون دلار اعلام شده بود اما ظاهرا در زمان تحویل برابر با 2.1 میلیون دلار خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید