همه چیز درباره تعمیرات مبل راحتی و استیل

    کد خبر :1055716

به نقل از مبل کوثر، تعمیرات مبل یکی از گزینه های مقرون به صرفه برای نوسازی دکوراسیون منزل است. با تعویض و یا تعمیر مبل میتوانیم دستی به سر و روی خانه خود بکشیم. تعمیر مبل راحتی و تعمیر مبل استیل اصلی ترین مواردی است که در مورد نوسازی دکوراسون منزل میتوان انجام داد. در این مطلب به تمامی سوالات احتمالی شما پاسخ داده ایم.

تعمیرات مبل به صرفه تر است یا خرید مبلمان جدید؟

حتی اگر شرایط اقتصادی این چند سال را هم ندیده بگیریم باز هم تعمیر به نظر به صرفه می‌آید. اگر می خواهید دستی به سر و روی خانه تان بکشید می توانید با هزینه به مراتب کمتر از خرید مبلمان جدید مبل های خود را نو کنید. در بسیاری از موارد هزینه تعمیر حتی از نصف هزینه خرید مبلمان جدید هم کمتر است.

در بسیاری از موارد بعد از تعمیر مبل تغییرات انجام شده به قدری زیاد هستند که مشتریان باور نمیکنند مبلمانی که میبینند همان مبل های قدیمی خودشان است. شما با تعمیر کردن مبل استیل به مراتب هزینه خیلی بیشتری را می توانید صرفه جویی کنید.

انواع تعمیرات مبلمان

برای تعمیرات مبلمان بر اساس نوع مبلمان و میزان خرابی میتوان موارد زیر را نام برد:

♦ تعمیرات مبل شکسته

♦ تعمیر فوم مبل

♦ تعمیرات مبل راحتی

♦ تعمیرات مبل استیل

♦ تعویض پارچه مبل

آیا تعمیر مبل ارزان برای من مناسب است؟

تعمیرات مبل ارزان, پیشنهاد دوستانه ما به شما این است که به تبلیغات تعمیرات مبل ارزان اعتماد نکنید. البته که تعمیر مبل ارزان یکی از عباراتی‌ است که روزانه تعداد زیادی آن را جستجو میکنند. حتماً شنیده اید که میگویند “هیچ ارزانی بی علت نیست” و در زمینه تعمیرات مبل مهمترین دلیل ارزانی پایین بودن کیفیت خدمات و مواد اولیه است که موجب پایین آمدن قیمت میشود. با استفاده ار فوم و اسفنج ارزان و بی کیفیت , رنگ کاری مبل ارزان , فنر های نا مرغوب و ترمیم نکردن کلاف (اسکلت) مبل باعث میشود شما قیمت ارزان تری پرداخت کنید اما در مدت زمانی کوتاهی به دلیل خرابی مبل مجدداً باید هزینه چند باره انجام دهید.

نکات مهم در تعمیر مبل که باید به آنها توجه کنید:

1. اولین نکته مهم برای تعمیر مبل راحتی اطمینان پیدا کردن از کیفیت کلاف یا همان اسکلت مبل است. به دلیل اینکه کلاف مبل راحتی دیده نمیشود تخصیص شرایط کلاف مبل کار آسانی نیست و بهتر است ابتدا با یک تعمیرکار مطمئن مبل مشورت کنید. این احتمال وجود دارد که مبل راحتی به دلیل بی کیفیت بودن کلاف آن ارزش تعمیر را نداشته باشد.

2. ابتدا نمونه کارهای تعمیر مبل تعمیرکار را بررسی کنید و بعد به او اعتماد کنید. سپس با او تماس بگیرید. بهتر است ابتدا عکس مبل راحتی خود را برای تعمیرکار مبل بفرستید و از او برای تعمیر مبل مشورت بگیرید.

3. برای خرید پارچه مبل بسیار دقت کنید . زیبایی و ظاهر مبل شما بستگی به پارچه ای که انتخاب میکنید دارد. برای انتخاب پارچه هم می توانید از کارشناسان ما مشورت بگیرید.

4. برای مبل راحنی کیفیت فوم و اسفنجی در در آن به کار می رود اهمین زیادی دارد. لازم است در مورد نوع فومی که قرار است برای شما کار شود با تعمیرکار مبل به توافق برسید.

5. حتماً راجع به همه هزینه ها از جمله : خرید پارچه , هزینه رنگ کاری مبل , هزینه تعویض پارچه مبل و هزینه حمل و نقل و ایاب ذهاب به صورت شفاف در ابتدا صحبت کنید.

6. هزینه هایی مانند رنگ کاری مبل و تعمیر کلاف بهتر است به صورت جداگانه اعلام شوند و شما برای انجام آنها تصمیم گیری کنید.

انواع روش های تعمیر مبل راحتی

بسته به نوع خرابی مبل شما دو نوع روش برای تعمیر مبل راحتی وجود دارد:

7. تعمیر مبل در منزل؛ اگر شما جز آدم های فنی هستید و دوست دارید تعمیر مبل در منزل انجام دهید ما در مطلب جداگانه ای آموزش این کار را برای شما تهیه کرده ایم. اما به این نکته توجه داشته باشید که تنها خرابی های جزئی را می توان در منزل تعمیر کرد.

8. تعمیر مبل توسط متخصص در کارگاه؛ برای تعمیر تخصصی مبل تان می توانید با یکی از شرکت های معتبر مانند تعمیرات مبل کوثر تماس بگیرید. خدمات مشاوره و بازدید توسط کارشناسان مبل کوثر رایگان است.

رویه کوبی مبل

رویه کوبی مبل راحتی , مبل های راحتی به دیلی استفاده زیاد و همیشگی از آنها معمولا بعد از مدتی دچار خرابی در ناحیه نشیمن میشوند. فرورفتگی کفی و دسته های مبل راحتی جز خرابی های معمول این نوع مبل هستند. در مطلب رویه کوبی مبل به طور مفصل در این مورد صحبت کردیم.

سوال اصلی که شاید خیلی از افراد پاسخ آن را ندانند این است که اصلا “رویه کوبی مبل چیست“. اگر بخواهیم به زبان ساده رویه کوبی را تعریف کنیم , در اصل به عمل چسباندن پارچه به مبل رویه کوبی می گویند اما در حال کلی به مجموعه کارهایی که بعد از رنگ کاری روی کلاف (اسکلت مبل) انجام میشود تا ساختار مبل تکمیل شود هم با همین نام یاد میکنند.

اضافه کردن یا تعوض فنر ها , چسباندن اسفنج و فوم روی کلاف , اندازه گیری , برش و دوخت پارچه و در نهایت وصل کردن پارچه روی مبل را رویه کوبی میگویند. رویه کوبی یکی از اجزای مهم صنعت مبلمان است که توسط افراد متخصص و آموزش دیده انجام میشود. هزینه رویه کوبی مبل راحتی به نوع و متراژ پارچه مبلی و همچنین میزان تخصص رویه کوب مبل بستگی دارند.

رنگ کاری مبلمان

همانطور که قبلا در مطلب تعمیر مبل اشاره کردیم برای اینکه پس از تعمیر ظاهر مبل کاملا نو شود گاهی اوقات لازم است که رنگ مبلمان نیز ترمیم و یا تغییر کند. البته این مورد برای تعمیر مبل راحتی زیاد الزامی نیست چرا که بیشتر سطح مبل های راحتی توسط پارچه مبلی پوشیده شده اند. اما در زمان تعمیر مبل استیل یکی از موارد خیلی مهم رنگ چوب است. در حال حاضر طرح ها و روش های جدید در رنگ کاری مبلمان مد شده اند که از جمله آنها میتوان به ورق کاری (استفاده از ورق طلا) و پتینه کاری اشاره کرد. برای انجام پروسه رنگ کردن چوب در زمان تعمیرات لازم است مراحل زیر به درستی انجام شود:

9. پوسته زنی

10. زدن آستری

11. بتونه کاری

12. همرنگ کردن / رنگ پوششی یا پاششی

تعمیر مبل استیل

تعمیرات مبل استیل , با توجه به قیمت بالای مبل استیل تعمیر آن گزینه بسیار مناسب می آید. از جمله دلایلی برای تعمیر مبل استیل می توان به آنها اشاره کرد شکستگی پایه مبل , تعمیر تاج مبل , تعویض پارچه مبل و برطرف کردن فرورفتگی کفی مبل اشاره کرد. اما با توجه به تغییرات به روز مد و دکوراسیون نیز می توان اقدام به تعویض پارچه مبل کرد.

جمع بندی

در این مطلب با نکات مهم درباره تعمیر انواع مبلمان آشنا شدید. در صورتیکه به مطالب کامل تری در مورد تعمیر مبل علاقه دارید میتوانید به سایت مبل کوثر به نشانی moblekosar.com مراجعه کنید. این مجموعه به عنوان مرجع تعمیر مبل در تهران با سابقه بیشتر از 20 ساله خدمات جامعی در زمینه تعمیر و رویه کوبی انواع مبل به مشتریان خود ارائه میکند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید