چگونه ویزای توریستی چین بگیرم؟

    کد خبر :1055697

چین کشور بزرگی است که از آسیای مرکزی و مغولستان تا جنگل های استوایی لائوس و ویتنام گسترش دارد. این سرزمین، فرصت های سفر بی پایانی را برای علاقمندان به گردشگری فراهم می کند. tpttravel.io در این مقاله قصد دارد تا اطلاعاتی راجع به نحوه اخذ ویزای چین در اختیار شما قرار دهد. بنابراین اگر قصد سفر با تور چین را دارید، این نوشتار را بخوانید تا همه چیزهایی که باید در مورد اخذ ویزای توریستی چین بدانید را به شما بگوییم.

چه کسانی به ویزای توریستی چین نیاز دارند؟

اگرچه برخی از کشورها برای ورود به چین نیاز به ویزا ندارند اما اکثر اتباع خارجی برای ورود و بازدید از چین به ویزای توریستی که تحت عنوان “ویزای L” نیزشناخته می‌شود، نیاز دارند.

ویزای چین را می توانید از سفارتخانه ها و کنسولگری های چین که در سرتاسر جهان وجود دارند، دریافت کنید.

همچنین می توانید از طریق اپراتور تور یا نماینده ویزا، ویزای ال دریافت می کنند.

نحوه درخواست ویزای توریستی چین

برای درخواست ویزای توریستی چین باید ابتدا فرمی را پر کنید که یک برنامه سفر پیشنهادی برای سفرتان را ارائه می‌دهد. علاوه بر این فرم، باید یک بلیط پرواز و همچنین مدرک اقامتی که برای اولین شب شما در چین رزرو شده را در اختیار داشته باشید.

همچنن دقت کنید که پاسپورت شما باید حداقل 6 ماه پس از تاریخ انقضای ویزای شما نیز معتبر باشد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی چین

برای دریافت ویزای توریستی چین باید مدارک زیر را آماده کنید:

♦ اصل پاسپورت

♦ دو قطعه عکس باپس زمینه سفید یا آبی روشن

♦ بلیط های پرواز تایید شده (رفت و برگشت)

♦ مدرک اقامت

♦ صورت حساب بانکی سه ماه گذشته

♦ برنامه سفر شما به چین

شرایط ویزای توریستی چین

ویزای توریستی چین که به عنوان ویزای مسافرتی نیز شناخته می شود، اهداف متعددی دارد. مثلا اگر دوره توقف شما بیشتر از 24 ساعت باشد، می توانید از این ویزا برای ترانزیت از طریق چین استفاده کنید. اما هنگامی که به طور خاص قصد دارید از دوستان یا خانواده خود که در چین مستقر هستند، بازدید کنید، به عنوان ویزای بازدید نامیده می شود و برای دوره های اقامت کوتاه مدت استفاده خواهد شد.

سایر شایط ویزای توریستی

ممکن است برخی از سفارت ها، مدارک زیر را نیز از شما بخواهند:

♦ اصل گواهی محکومیت مرخصی به علاوه فیش حقوقی 3 ماهه شما (در صورت اشتغال)

♦ گواهی ثبت شرکت یا صورتحساب بانکی شما طی 3 ماه گذشته (در صورت اشتغال آزاد)

♦ گواهی پرداخت مستمری یا صورتحساب بانکی شما طی 6 ماه (افراد بازنشسته)

♦ کپی کارت شناسایی به همراه گواهی های معتبر (برای دانش آموزان)

♦ کپی شناسنامه و کپی پاسپورت والدین (برای خردسالان و کودکان)

همچنین در تور چین کودکان به NOC از والدین غیر همراه نیز نیاز دارند. (کودکانی که والدینشان همراهشان نیست)

شرایط ویزای بازدید چین

اگر با هدف گردشگری به چین سفر می کنید اما همچنین قصد دارید با یکی از اقوام یا آشنایان خود در چین بمانید، می توانید ویزای توریستی بگیرید که تحت عنوان ویزای بازدید نامیده شود.

تمامی شرایط ویزای توریستی برای ویزای بازدید نیز صدق می کند اما اگر می خواهید ویزای بازدید بگیرید، باید مدارک زیر را نیز در اختیار داشته باشید:

♦ دعوت نامه به علاوه کپی پاسپورت دعوت کننده/PR

♦ نشانی مدرک دعوت کننده

♦ کپی شناسنامه یا پاسپورت میزبان

♦ اجازه اقامت

هزینه ویزای توریستی چین چقدر است؟

هزینه ویزای توریستی چین بسته به موارد زیر متفاوت است:

♦ نوع ویزا

♦ مدت زمان اقامت

♦ تعداد ورودی های مجاز

♦ ملیت فرد

برخی از ملیت ها می توانند ویزای چین چند بار ورود طولانی مدت دریافت کنند. این ویزا به مسافران اجازه می دهد در دوره های 30 تا 120 روزه در طول زمان ویزا، از چین بازدید کنند. توجه کنید که این ویزاها اجازه اقامت در چین ندارند و همچنین هیچ حقی برای زندگی یا کار در چین را به صاحبان آن ها نمی دهد.

مدت اعتبار ویزای چین چقدر است؟

ویزای توریستی معمولی چین 30 روز اعتبار دارد. از این نوع ویزای چین باید در مدت زمان سه ماه (یا اگر دوبار ورود باشد، طی 6 ماه) از تاریخ صدور آن، استفاده شود.

دقت کنید که هرگز ویزای خود را طولانی نکنید. جریمه طولانی کردن ویزا حدود 500 ین در روز است و همچنین احتمال اخراج و ممنوعیت ورود مجدد به چین تا 5 سال بعد نیز وجود دارد. در عوض اگر فکر می کنید باید بیشتر در چین بمانید، بهتر است خیلی قبل از انقضای ویزای خود، روند درخواست تمدید ویزا را شروع کنید.

آیا می توانم ویزای چین را تمدید کنم؟

شما می توانید یک بار بدون تقریبا بدون دردسر، ویزای چین خودتان را در دفاتر اداره امنیت عمومی (PSB) که در اکثر شهرها و به خصوص شهرهای بزرگتر چین پیدا می شود، تمدید کنید. اگرچه تضمینی برای پذیرش این درخواست وجود ندارد اما فرآیند آن معمولا بین 2 تا 7 روز کاری طول می کشد. توجه کنید که تا زمانی می توانید اقامت خود را تمدید کنید که مدت زمان ویزای اصلی شما تمام نشده باشد.

برای درخواست تمدید ویزای چین خود، باید اصل گذرنامه به علاوه دو قطعه عکس و نیز رسید اقامت تان را به اداره متبوع در شهر محل درخواست ویزای خود، تحویل دهید.

بهتر است بدانید که به دلیل سیستم پیچیده مجوزدهی، تمدید اقامت در تبت تقریبا غیرممکن است. همچنین شهرهای سین کیانگ، پکن و شانگهای نیز معمولا دشواری های زیادی برای تمدید ویزای توریستی استاندارد دارند.

سفر توریستی به چین

اگر قصد دارید به چین سفر کنید، پیشنهاد می کنیم از خدمات تور چین یک آژانس گردشگری معتبر استفاده کنید تا تمامی مدارک مربوط به ویزای شما اعم از بلیط هواپیما، رزرو هتل و … را به راحتی برای شما انجام دهد.

تی پی تی تراول

تی پی تی تراول یک آژانس گردشگری معتبر است که نه تنها می تواند خدمات مربوط به رزرو هتل و بلیط پرواز و بیمه و … شما را ارائه دهد، بلکه خدمات مربوط به دریافت ویزای چین را نیز برای شما انجام می دهد. به این ترتیب شما می توانید بدون نگرانی و دغدغه، سفر خاطره انگیزی را برای خود رقم بزنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید